| کد خبر: 19365 |

◄ افتتاح ۳۵۲ کیلومتر راه و بزرگراه به مناسبت هفته دولت

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به مناسبت هفته دولت دست اندرکاران توسعه زیرساخت های حمل و نقل در کشور با مدیریت جهادی و سرمشق قرار دادن اصول اقتصاد مقاومتی علی رغم محدودیت های موجود توانستند352 کیلومتر راه و بزرگراه را در نقاط مختلف کشور آماده افتتاح کنند.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور،  علی نورزاد ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام رجایی و باهنر گفت: با توجه به کمبود منابع و اعتبارات در کشور و مشکلات فراوانی که توسعه زیرساخت‌ها با آن مواجه است، با تلاش بی‌وقفه دست‌اندرکاران این عرصه اعم از مشاوران، پیمانکاران، مهندسان و کارشناسان 352 کیلومتر راه و بزرگراه آماده افتتاح دارد که به زودی مورد بهره‌برداری هموطنان گرامی قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: تمام تلاش مجموع شرکت ساخت به پایان رساندن پروژه‌های مهم و تکمیل کریدورهای اصلی کشور است که در سال‌های گذشته با تاخیر مواجه شده و امید است بخش مهمی از این راه‌ها در این ایام به بهره‌برداری برسد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پروژه‌های مهم آزادراهی و راه‌آهن در کشور اظهار داشت: پروژه‌های مهم آزادراهی از جمله آزادراه حرم تا حرم، کنارگذر غربی اصفهان، آزادراه همت- کرج  در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد و در حوزه راه‌آهن نیز راه‌آهن قزوین- رشت، تهران- همدان- سنندج و سایر پروژه‌های مهم با تمام پتانسیل و تلاش بی وقفه مهندسان و متخصصان در حال ساخت است.
 
وی پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام را شامل 16 پروژه در بخش راه و بزرگراهی عنوان کرد و گفت: در حوزه شمال‌غرب کشور احداث راه‌های قوچان- امامقلی- باجگیران و سبزوار- بردسکن- بجستان به طول 15 کیلومتر و بهسازی راه اصلی فیض‌آباد- بجستان- فردوس- دیهوک و گناباد- فردوس به طول 22 کیلومتر از پروژه‌های آماده بهره‌برداری است.
 
 مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اضافه کرد: در حوزه جنوب کشور راه‌های مهاجران – توره- بروجرد، سه راهی فولاد به جاده اهواز- اندیمشک و کمربندی اراک به طول 15 کیلومتر، راه اصلی باب انار- سروستان- ارسنجان به طول 43 کیلومتر و راه‌های دشت ارژن- کازرون، لار- جهرم- گزلبندی- احمدی- برازجان- جم- سوریان- هراجان- هرات- شهربابک به طول 75 کیلومتر از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.
 
وی در ادامه باند دوم فسا- استهبان- قطرویه- سیرجان در جنوب کشور به طول 53 کیلومتر را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح  شرکت ساخت به مناسبت هفته دولت اعلام کرد.
 
نورزاد همچنین با اشاره به توان اجرایی، فنی و مهندسی موجود در کشور اشاره کرد: در صورتی که اعتبارات جدیدی برای این حوزه در نظر گرفته شود سرعت ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی در کشور افزایش خواهد یافت.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر اهمیت حضور بخش خصوصس و همکاری آنها در ساخت و توسعه راه‌های کشور عنوان کرد: به دلیل گستردگی و پرهزینه بودن پروژه‌ها، احداث زیرساخت‌های حمل و نقل تنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و توسعه این عرصه با حضور بخش خصوصی و مشارکت مردمی تسریع می‌یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    آقاى اگه روز تعطیل از جاده چالوس بخواهند شمال بروند متوجه میشوند مردم مظلوم چه مشقتى را تحمل میکنندواین آزادراه شمال رازودتر آماده میکنندگویا آقاى وزیر فقط فکر آمارشان هستن نه حجم عبور وسفر مردم