| کد خبر: 170114 |

تلاش برای ایجاد یک ذهنیت واحد در مورد مراکز لجستیک در کشور

ضرورت تعیین پهنه‌های ستاد مراکز لجستیک و ورود به مرحله اجرایی

تین نیوز

دومین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور با هدف سامان‌دهی مراکز لجستیک و افزایش کارایی حمل‌ونقل بار با حضور فعال نمایندگان سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در محل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز در ادامه فعالیت‌های ستاد مراکز لجستیک کشور در راستای سامان‌دهی مراکز لجستیک و افزایش کارایی حمل‌ونقل بار،‌ دومین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک در روز دوشنبه ۲۵ تیرماه در وزارت راه‌وشهرسازی برگزار شد.

در این نشست که با حضور فعال نمایندگان سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار شد به منظور ایجاد یک ذهنیت واحد در مورد مراکز لجستیک، بحث و تبادل نظر میان اعضای کمیسیون در خصوص ارائه دسته‌بندی و تعاریف جامع و مانع از انواع مراکز لجستیک صورت گرفت و توافق کلی میان حاضرین در این رابطه حاصل شد.

با توجه به اهمیت این مسئله، موضوع نشست آتی کمیسیون تخصصی نیز به همین موضوع اختصاص خواهد داشت و انتظار می‌رود در پایان جلسه سوم، تعاریف و دسته‌بندی دقیق و جامع که مورد قبول همه فعالان و صاحب‌نظران لجستیک در کشور باشد،‌ حاصل شود.

با نهایی شدن این موضوع،‌ نوع مراکز لجستیک مورد نیاز در هریک از پهنه‌های مصوب ستاد مراکز لجستیک کشور مشخص شده و با تعیین سازمان مسئول در هریک از پهنه‌ها، ایجاد مراکز لجستیک وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

 اولین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور طی یک ماه گذشته به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و بررسی و تصویب پهنه‌های منتخب ایجاد مراکز لجستیک با هدف ارتقای بهره‌وری و توسعه خدمات لجستیک در کشور و تعیین سازمان مسئول ایجاد این مراکز از دستور کارهای اصلی این جلسه بود.

در این نشست ابتدا نتایج مدل ریاضی مکانیابی مراکز لجستیک در قالب یک شبکه یکپارچه و بهم پیوسته مراکز لجستیک ارائه و پهنه‌های منتخب برای ایجاد هر یک از انواع مراکز لجستیک معرفی شد.

ستاد مراکز لجستیک کشور بر اساس مصوبه نشست ۲۰۲ شورایعالی هماهنگی ترابری کشور و با هدف سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی کلان موضوعات مرتبط با مراکز لجستیک کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با عضویت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط شامل سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران تشکیل شده است.

 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.