| کد خبر: 168424 |

◄ پیشرفت 65درصدی جاده مریوان-سنندج

پیشرفت کلی طرح جاده جدید سنندج-مریوان 65 درصد است و عملیات اجرایی قطعات یک تا سه طرح به اتمام رسیده و قطعات چهار تا شش نیز طبق زمان‌بندی در سال 98 به اتمام می‌رسد. عرفان مرادی، مدیر این پروژه با اعلام این خبر گفت: برای تکمیل این پروژه به 640 میلیارد اعتبار نیاز داریم.

تین نیوز

پیشرفت کلی طرح جاده جدید سنندج-مریوان 65 درصد است و عملیات اجرایی قطعات یک تا سه طرح به اتمام رسیده و قطعات چهار تا شش نیز طبق زمان‌بندی در سال 98 به اتمام می‌رسد. عرفان مرادی، مدیر این پروژه با اعلام این خبر گفت: برای تکمیل این پروژه به 640 میلیارد اعتبار نیاز داریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مرادی افزود: 640 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز این طرح شامل 340 میلیارد ریال برای اتمام تونل یک هزار و 886 متری باغان و 240 میلیارد ریال نیز برای اتمام احداث راه و ابنیه‌ این مسیر 52 کیلومتری است.

مرادی تأکید کرد: عملیات احداث راه در 30 کیلومتر از 52 کیلومتر این طرح به اتمام رسیده و اجرای عملیات در 22 کیلومتر باقی‌مانده نیز با 34 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هفت کیلومتر دیگر از این مسیر به بهره‌برداری برسد.

او یادآور شد: 22 کیلومتر راه باقی‌مانده در قالب قطعه چهارم و ششم در حال احداث است که در این قطعات 40 دستگاه پل به طول حداقل سه متر تا 80 متر در حال ساخت است که این بخش هم 60 میلیارد ریال اعتبار در حال جذب دارد و اتمام کامل آن نیازمند 240 میلیارد ریال است.

مدیر طرح احداث راه اصلی سنندج-مریوان اضافه کرد: قطعه پنجم این طرح نیز شامل عملیات احداث تونل باغان به طول یک هزار و 886 متر است که تاکنون عملیات حفاری در یک هزار و 270 متر و همچنین 620 متر لاینینگ آن انجام‌شده است.

مرادی گفت: عملیات حفاری تونل باغان با عرض 11 متر و با ارتفاع مفید پنج‌متر و 80 سانتی‌متر حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حالت کلی برای اجرای عملیات این تونل 280 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و اتمام آن نیازمند 340 میلیارد ریال دیگر است. علاوه بر عملیات حفاری یک هزار و 270 متری محوطه، چهار پارکینگ نیز در این تونل حفرشده که در هر سمت تونل دو مورد از این پارکینگ‌ها قرار می‌گیرد.

او اظهار داشت: این تونل از بخش‌های مهم طرح احداث راه اصلی سنندج-مریوان است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و درصورت جذب اعتبار موردنیاز پیش‌بینی می‌شود 616 متر باقی‌مانده از حفاری تونل، دی‌ماه امسال به اتمام برسد.

مرادی طرح احداث پل تقاطع گاران در این مسیر را از دیگر بخش‌های مهم جاده اصلی و جدید سنندج-مریوان اعلام کرد و گفت: این بخش که هم‌اکنون مراحل مناقصه‌گذاری خود را سپری می‌کند به طول 240 متر و به‌صورت تقاطع کاملاً غیر هم‌سطح اجرا می‌شود.

او یادآور شد: این تقاطع جاده‌های سنندج-مریوان و سقز-مریوان را به هم متصل می‌کند و پیش‌بینی می‌شود اجرای آن حدود 220 میلیارد ریال اعتبار هزینه داشته باشد.

مرادی اظهار داشت: احداث واریانت تیژتیژگاران در مسیر جدید سنندج-مریوان از طرح‌های اولویت‌دار حوزه راه و شهرسازی کردستان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.