| کد خبر: 168142 |

امداد و نجات تابستانی در محور آستارا-اردبیل آغاز شد

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا از آغاز طرح امداد و نجات تابستانی در گردنه حیران محور آستارا - اردبیل خبر داد.

تین نیوز

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا از آغاز طرح امداد و نجات تابستانی در گردنه حیران محور آستارا - اردبیل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، حسین خورشیدی گفت: خدمات جمعیت هلال احمر آستارا تا پایان فصل تابستان در محور آستارا به اردبیل ادامه خواهد یافت و روزانه پنج امدادگر در پایگاه ثابت جاده ای آماده باش هستند.

وی یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودروی پشتیبان را از امکانات این طرح عنوان و اظهار کرد: امدادگران در صورت بروز حادثه با حضور به موقع در محل، به امداد رسانی به مصدومان و انتقال آنها به مراکز درمانی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی تامین تغذیه و اسکان اضطراری مسافران برخوردار است، افزود: با نامساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات و در صورت نیاز، به اسکان اضطراری مسافران محور آستارا-اردبیل در مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج اقدام خواهد شد.

خورشیدی ادامه داد: شهروندان و مسافران در صورت بروز حوادث جاده ای، با شماره 112 ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات نیروهای امداد و نجات بهره مند شوند.

او با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات در نوار ساحلی آستارا گفت: روزانه هفت امدادگر در سه طرح سالمسازی و نقاط خطرآفرین این شهرستان حضور می یابند.

به گزارش ایرنا، خورشدی یاداور شد: تابستان سال گذشته نیروهای جمعیت هلال احمر آستارا در طرح های امداد و نجات جاده ای و ساحلی، به حدود 250 حادثه دیده خدمات رسانی کرده بودند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.