| کد خبر: 167940 |

از اول تیرماه و با ابلاغ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری :

◄ استفاده از کارتخوان برای مبادلات مالی رانندگان و شرکت‌ها الزامی می‌شود

اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مورد انجام تمامی مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل از طریق دستگاه کارتخوان با استقبال فعالان این بخش مواجه شد.

تین نیوز

اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مورد انجام تمامی مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل از طریق دستگاه کارت‌خوان با استقبال فعالان این بخش مواجه شد.

به گزارش تین‌نیوز، روز گذشته در حالی بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با عنوان استفاده از دستگاه کارت‌خوان در شرکت‌های داخلی کالا و مسافر جهت دریافت وجوهات قانونی ناشی از صدور بارنامه و صورت وضعیت مسافری شامل کارمزد (کمیسیون) و سایر کسورات قانونی،  به ادارات دولتی و تشکل‌های صنفی مرتبط ابلاغ شد که رانندگان، کامیونداران و اتوبوس‌داران از مدت‌ها قبل بر عدم شفافیت برخی دریافت‌ها و پرداخت‌های شرکت‌های حمل‌ونقل تاکید داشتند و خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسئولان امر بودند.

امروز اما تصویر بخشنامه‌ای با امضای داریوش امانی معاون حمل‌ونقل این سازمان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در متن آن آمده بود: « به منظور افزایش شفافیت، استفاده از ظرفیت پرداخت‌های الکترونیکی و انجام بهینه امور رانندگان وسایل نقلیه بار و مسافر جاده‌ای، به کلیه شرکت‌های حمل کالا و مسافر ابلاغ گردد از تاریخ 97/04/01 تمامی مبادلات مالی فی‌مابین رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل اعم از کارمزد (کمیسیون) و سایر کسورات قانونی مطابق مندرجات بارنامه و صورت وضعیت صادره از طریق دستگاه کارتخوان(pos) انجام و رسید آن را به رانندگان تحویل نمایند. مقتضی است مراتب به نحو مطلوب به کلیه دست اندرکاران بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا و مسافر اطلاع رسانی و نظارت لازم را معمول نمایید. داریوش امانی تهرانی، معاون حمل‌ونقل»

بدین ترتیب از اول تیرماه امسال، استفاده از دستگاه کارت‌خوان در شرکت‌های داخلی کالا و مسافر جهت دریافت وجوهات قانونی ناشی از صدور بارنامه و صورت وضعیت مسافری شامل کارمزد (کمیسیون) و سایر کسورات قانونی الزامی خواهد شد.

رونوشت این بخشنامه علاوه بر ادارات دولتی مرتبط، به کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای کشور، انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل‌ونقل کالای کشور، انجمن‌های صنفی کارفرمایی حمل‌ونقل مسافر، انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور، کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر ایران، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مینی‌بوس‌رانی کشور، اتحادیه تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان سواری کرایه بین‌شهری کشور ارسال شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.