| کد خبر: 167782 |

کریمی مطرح کرد:

◄ اجبار حضور شرکت‌هادر سالن‌های اعلام بار دست دلالان را کوتاه می‌کند

شرکت‌های حمل‌ونقلی را باید به اعلام بار در پایانه‌ها و سالن‌های باری مجاب کرد.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور، گفت: کشاندن پای شرکت‌های حمل‌ونقلی به سالن‌های اعلام بار، بزرگ‌ترین مطالبه کامیون‌داران  است .

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح جلسات دیروز کارگروه با مسئولان مربوطه پرداخت و گفت: برداشت ما این است که سازمان به اداره کدخدامنشانه عادت کرده است و سعی دارد به‌جای  اینکه طرف حق را بگیرد رضایت نسبی همه را به دست آورد.

او با توضیح اینکه 70 درصد مشکل کامیون‌داران حق کمیسیون اضافه‌ای است که به شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌دهند، گفت: بیمه، سپهتن و سایر موضوعات موارد فرعی است و ما در گام اول خواهان آن هستیم که ساختار نامناسب شرکت‌های حمل‌ونقلی اصلاح شود.

وی گفت: با وجود برگزاری چندین جلسه و کارگروه ویژه و مراجعات شخصی هنوز در حل این مشکل بلاتکلیف هستیم چون ممکن است برخی تصمیمات با منافع عده‌ای در تضاد باشد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور به مشکلات بخش حمل‌ونقل در بندرعباس اشاره کرد و گفت: شرکت‌های حمل‌ونقلی از اعلام بار در سالن‌ها خودداری می‌کنند.

کریمی کشاندن پای شرکت‌های حمل‌ونقلی به سالن‌های اعلام بار را بزرگ‌ترین مطالبه کامیون داران دانست و پیشنهاد داد که سازمان از طرح‌های دستوری و چکشی خودداری کرده و طرحی که کمترین سهو و خطا را دارد به کار گیرد.

وی در این‌باره توضیح داد: آیا می‌توان برای بیش از 120 شرکت حمل‌ونقلی بازرس نامحسوس گذاشت؟ این طرح برخورد ضربتی ممکن است در کوتاه‌مدت پاسخگو باشد اما در بلندمدت به دلیل اینکه بار مالی برای سازمان دارد جوابگو نیست. راه‌حل  با تعیین نرخ حمل مشخص می‌شود و اینکه شرکت‌های حمل‌ونقلی را به اعلام بار در پایانه‌ها و سالن‌های باری مجاب کنند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشورتوضیح داد که تمامی تخلفات بیرون سالن‌های اعلام بار اتفاق می‌افتد و گفت: متأسفانه برخی شرکت‌های حمل‌ونقلی حاضر به حضور در سالن‌های اعلام بار نیستند و این در حالی است که در صورت اعلام بار در سالن وضعیت دریافتی و پرداختی‌ها مشخص می‌شود و هیچ شرکتی نمی‌تواند کرایه اضافه حمل کند.

او ادامه داد: در عین‌حال نمایندگان سازمان راهداری باید خیلی حرفه‌ای عمل کنند که بدانند شرکت‌ها چطور تخلف کرده‌اند چراکه راه میان‌بر زیاد است. به همین دلیل اصرار داریم کار باید به‌صورت سیستمی انجام شود که امکان هرگونه دخل و تصرف دران از بین برود.

وی گفت: اگر مجوز اعلام بار در سالن‌های باربری صادر شود تمام مشکلات حل می‌شود نه راننده بار را ارزان می‌زند و نه شرکت می‌تواند حق کمیسیون بیشتری بگیرد.

کریمی تأکید کرد: اعتقاد داریم صاحبان کالا کرایه حمل را درست پرداخت می‌کنند اما سهم راننده به خاطر ساختار غلط کم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.