| کد خبر: 166797 |

◄ دادخواهی رانندگان کاشان در نامه به رهبر انقلاب

رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای منطقه کاشان در نامه‌ای که در شبکه‌های مجازی منتشر شده مشکلات صنفی خود را با رهبر انقلاب مطرح کرده‌اند.

تین نیوز

رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای منطقه کاشان در نامه‌ای که در شبکه‌های مجازی منتشر شده مشکلات صنفی خود را با رهبر انقلاب مطرح کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، در بخشی از این نامه آمده است: اینجانبان چرخانندگان چرخ اقتصاد کشور در عرصه حمل‌و‌نقل معروض می‌داریم با توجه به حضور همه‌جانبه این قشر در تمامی عرصه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعم از حضور مستمر با کامیون‌ها در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ، گردن نهادن به فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در ۲۶ آذر ماه و  همچنین حضور و مشارکت در امر کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده و شرکت در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین با کامیون‌های خود، بارها و بارها حمایت از آرمان‌های حضرت امام ره) و فرمایشات معظمله را به اثبات رسانیده‌ایم. 

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: حال با توجه به شرایط و مشکلات فراوان موجود در عرصه حمل و نقل، از حضرتعالی خواستار رفع این مشکلات هستیم. چرا که وجود این مشکلات و معضلات و نابسامانی در این عرصه، موجبات فشار روحی،  روانی و اقتصادی بر گردانندگان این عرصه را فراهم می‌کند و این فشارها اولا باعث اختلال در زندگی فردی و سپس باعث بعضا اعتصابات می‌شود. همانطور که حضرتعالی مستحضرید در کشورهای توسعه یافته سومین شغل معتبر، شغل رانندگی است. متاسفانه در کشور ما علیرغم حضور مستمر رانندگان در همه امور،  این شغل از هیچ‌گونه جایگاه و شخصیتی برخوردار نیست. در کجای دنیا یک نفر با ۶۰ یا ۷۰ سال سن با توجه به تمامی مشکلات حاکم در این شغل،  با این حجم ساعت کاری در شبانه روز،  حتی از ابتدایی ترین امکانات و امنیت شغلی و حفظ شخصیت فردی برخوردار نیست؟

به گزارش تین‌نیوز، در ادامه این نامه آمده است:

 مطمئنا همه رانندگان جان نثاران اسلام و رهبری هستند که از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند. مشکلاتی اعم ازایجاد بی‌شخصیتی در این شغل با توجه به اقتضای سن کاری، مشکل عدم امنیت شغلی، مشکل سوخت، مشکل بی‌باری و بیکاری،  مشکل گرانی و تورم مخصوصا در چند سال اخیر، مشکل بی‌عدالتی و بی‌مدیریتی در این شغل، مشکل بی‌هویتی و سرگردانی ایجاد شده در همین چند سال اخیر،  مشکل عدم اتحاد بین خود رانندگان این خودش یک معضل بزرگ است.

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: واردات بی رویه کامیون، مغروض کردن مالکان به دولت،  عدم توانایی خرید اجناس و قطعات درجه یک، استفاده از قطعات مستهلک چینی، همه و همه باعث شد راننده و مالک به طور شبانه روز جاده‌نوردی کند تا بتواند اقساط کامیون و هزینه‌های جاری کامیون را کم و بیش تامین کند و با توجه به داشتن این همه مشکل و گرفتاری،  توان اتحاد و انسجام در این عرصه سلب شده و ما هیچ‌وقت نتوانسته‌ایم از حقوق پایمال شده خودمان دفاع کنیم. مگر نه این است وام خودرویی که توسط شرکت تجاری لیزینگ به مالکان کامیون پرداخت شده، در صورت تاخیر در باز پرداخت اقساط، دیرکرد وام به صورت سرسام‌آور و نجومی محاسبه می‌شود؟ همین شرکت‌های لیزینگ خیلی از خانواده‌ها را دچار بحران کرد. خیلی از کامیون‌ها را از زیر پای راننده که با توجه به فشار اقتصادی، داشتن فرزند دانشجو، داشتن دختر یا پسر دم‌بخت، خرید جهیزیه، اجاره مسکن و ... نتوانسته اقساط معوق خودش را پرداخت نماید، بیرون کشیدند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است:

حضرت آیت اللّه امام خامنه‌ای

عاجزانه از شما تقاضامندیم در صورت امکان یک روز خاص در سال تعیین گردد تا ما رانندگان همانند سایر اقشار، افتخار ملاقات حضوری با حضرتعالی داشته باشیم که مطمئناً در این ملاقات‌ها بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود. همچنین تقاضامندیم تدابیری اندیشیده شود تا مسئولین مربوطه به داد این قشر زحمتکش و مستضعف برسند. در آخر، از خداوند متعال تعجیل در فرج آقا امام زمان(عجل اللّه) و طول عمر باعزت برای حضرتعالی خواهان و خواستاریم. امید می‌رود با داشتن رهبری فرزانه و با درایت تمامی مشکلات حل و فصل شود. سایه باعزت شما بالای سر ما باشد.آمین یا رب العالمین.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.