| کد خبر: 166642 |

◄ نرخ جدید عوارضی با تایید وزارت راه اعمال شد

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از ابلاغ نرخ عوارضی در آزادراه‌ها خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از ابلاغ نرخ عوارضی در آزادراه‌ها خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مجید محسنی گفت: افزایش سالانه یا چند سال یک‌بار نرخ عوارضی بستگی به شرایط تردد و میزان بهره‌برداری دارد که پس از تعیین، توسط وزارتخانه تائید و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

محسنی در ادامه گفت: میزان افزایش نرخ عوارضی در هر محوری متفاوت است و بسته به میزان تردد، شرایط اقتصادی منطقه و شرایط پروژه اجرایی تعیین و اجرایی می‌شود.

او با اشاره به ماده 34 آئین‌نامه اجرایی گفت:  تعیین نرخ عوارض تردد از آزادراه‌ها و اتوبان‌ها در حیطه اختیارات وزارت راه و شهرسازی است و با تائید مقام عالی وزارت و ابلاغ آن از طریق معاونت برنامه‌ریزی به شرکت آزادراه‌های کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محسنی عنوان کرد: تعیین نرخ جدید عوارضی نیز از 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری با تائید وزارت راه و شهرسازی و اعلام معاونت این وزارتخانه به شرکت آزادراه‌های کشور ابلاغ شد و آزادراه‌های حوزه استحفاظی استان مرکزی نیز از این دستورالعمل افزایش نرخ تبعیت می‌کنند و اقدام به افزایش قیمت کردند.

او گفت: بر اساس میزان سال بهره‌برداری از آزادراه برآورد اولیه به‌عمل‌آمده و بسته به میزان تردد خودرو در ابتدا مبلغی برای عوارض در نظر گرفته می‌شود.

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: چنانچه در برآوردهای اولیه اشتباهات محاسباتی صورت گرفته باشد، اختیار تغییر نرخ عوارضی بازهم با وزارت راه و شهرسازی است تا با تعیین نرخ مناسب زمینه برگشت سرمایه بخش خصوصی فراهم شود.

او گفت: احداث پروژه‌های عمرانی راه و ترابری با مشارکت بانک‌ها و سایر مجموعه‌های بخش خصوصی در قانون پیش‌بینی‌شده است و آئین‌نامه اجرایی آن توسط وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مصوب شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.