| کد خبر: 166522 |

◄ هیچ پیمانکاری در مناقصه پروژه آسفالت این جاده شرکت نکرد

محورمراغه-هشترود به دلیل عرض کم و پیچ و خم‌های بسیار خطرناک است و نیاز به بهسازی داشته و همواره مورد نارضایتی رانندگان و بروز تصادفات است.

تین نیوز

محورمراغه-هشترود به دلیل عرض کم و پیچ و خم‌های بسیار خطرناک است و نیاز به بهسازی داشته و همواره مورد نارضایتی رانندگان و بروز تصادفات است.

به گزارش تین‌نیوز، دادستان عمومی و انقلاب مراغه خواستار اقدامات جدی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای بهبود جاده مراغه-هشترود شد.

علی دلداری گفت: محور مراغه به هشترود یکی از پرترددترین و حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی است و باید اقدامات لازم در این زمینه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شود.

دلداری اضافه کرد: از مهم‌ترین دلایل تصادفات در این محور می‌توان به نامناسب بودن آسفالت،کم‌عرض بودن جاده و در برخی موارد عدم رعایت سرعت از سوی رانندگان عنوان کرد.

او در ادامه گفت: دادستانی مراغه موضوع نامناسب بودن وضعیت راه ارتباطی مراغه به هشترود را به‌عنوان یک مطالبه عمومی مردم این منطقه از مسئولان پیگیری می‌کند.

دلداری گفت: محور ارتباطی مراغه به هشترود به طول 95 کیلومتر از مسیرهای اصلی تردد به استان‌های آذربایجان شرقی ،غربی و شمال کردستان در شمال غرب کشور است و سالانه به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها به وضعیت این محور از سوی برخی سازمان‌ها شاهد حوادث رانندگی منجر به فوت و مجروحیت هستیم که باید اقدامات پیشگیرانه‌ای از سوی مسئولان انجام شود.

او گفت: در مدت 48 ساعت 6 نفر در محور مراغه به هشترود براثر تصادف جان خود را ازدست‌داده و تعدادی نیز مصدوم شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: در روزهای گذشته تصادف پیکان با کامیون در محور مراغه به هشترود 3کشته و 4مصدوم برجای گذاشت که به دنبال انتشار اخبار و قرار گرفتن این تصادف با عنوان "تصادف در جاده مرگ  مراغه " در رسانه‌های مختلف به‌عنوان تیتر یک خبر حوادث کشور قرار گرفت و این امر موجب شد مسئولان برای حل مشکلات این محور تشکیل جلسه دهند.

دلداری در ادامه با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با عاملان حوادث رانندگی در این شهرستان، اظهار کرد: پلیس‌راه و راهداری مأمور رسیدگی به علت دقیق تصادفات در محور مراغه به هشترود شده‌اند و عاملان این حوادث از سوی دستگاه قضایی شناسایی و محاکمه خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اخیراً در جلسه بررسی علت تصادفات منجر به فوت در محور مراغه به هشترود گفت: اصلاح نقاط حادثه‌خیز مراغه- هشترود از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی قرار دارد.

منوچهر سلمان‌زاده گفت: 90 میلیارد ریال برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز و هم‌چنین آسفالت قسمتی از این محور که تردد را برای رانندگان بسیار سخت کرده است تخصیص‌ یافته است.

او در ادامه گفت: در سال جاری آسفالت این محور بهسازی شده و نقاط حادثه‌خیز آن با حضور کارشناسان فنی استان برطرف شده است و از آن شاهد هستیم آمار تصادفات در این محور کاهش‌یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: یکی از دلایل مهم تصادفات در این محور نبود آسفالت مناسب بود که تلاش می‌کنیم با تلاش و همکاری مسئولان این شهرستان مشکلات موجود را برطرف کنیم.

سلمان‌زاده گفت: تاکنون مناقصه زیادی برای تعیین پیمانکار آسفالت این محور در استان انجام‌شده است ولی متأسفانه هیچ شرکتی در این مناقصه شرکت نکرده و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن با استفاده از شرکت‌های پیمانکار فعال آسفالت‌ریزی را انجام دهیم.

فرماندار ویژه مراغه نیز به غیراستاندارد بودن این جاده تأکید کرد و گفت: در سال گذشته 40نفر در این مسیر به دلیل غیراستاندارد بودن محور مراغه به هشترود جان خود را ازدست‌داده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.