| کد خبر: 165788 |

◄ آخوندی: باید به سمت هوشمندسازی در جاده‌ها حرکت کنیم

میزان سرمایه‌گذاری در حوزه هوشمند کردن جاده‌ها قابل‌مقایسه با دوران گذشته نیست در همین راستا 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش دوربین داشته‌ایم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم، عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه هوشمند کردن جاده‌ها قابل‌مقایسه با دوران گذشته نیست در همین راستا 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش دوربین داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، گفت: بیش از 600 میلیون تن کالا در سال در جاده‌های کشور جابه‌جا می‌شود و بیش از 600 هزار نفر در این حوزه فعال هستند و ارتزاق می‌کنند بر همین اساس نمی‌توان به این حوزه کم‌توجهی کرد و حمل‌ونقل جاده‌ای جزو قدیمی‌ترین و پایدارترین بخش‌های زندگی است.

وی با توضیح اینکه به تغییر سیاست در حمل‌ونقل جاده‌ای نیازمند هستیم، عنوان کرد: مهم‌ترین آن ایمنی و هیچ‌چیز به‌اندازه ایمنی برای ما مهم نیست در همین راستا لازم است باید تمام تلاش خود را برای ارتقا ایمنی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه، اکنون موضوع ایمنی اصلی‌ترین مسئله‌ای است که وزارت راه وشهرسازی در تمامی سطوح با آن مواجه است، ابراز داشت: در راستای رسیدن به ایمنی اقداماتی از قبیل اصلاح مسیر هندسی راه‌ها، شیب شیروانی‌ها، خط‌کشی جاده‌ای و نصب دوربین انجام‌شده است اما نیازمند اقدامات تأثیرگذار بیشتری هستیم ضمن آنکه موظف هستیم اقدامات مهمی را در جهت جلوگیری از رفتار پرخطر رانندگان انجام دهیم.

آخوندی خبر داد که در این رابطه جلسات مستمری را با پلیس داشته است و افزود: در ابتدا باید نظام بیمه‌ای در کشور اصلاح شود و به‌جای ماشین رفتار راننده بیمه شود ما به‌غلط وسیله نقلیه را بیمه می‌کنیم این در حالی است که خودرو به‌خودی‌خود مخاطره ایجاد نمی‌کند و بلکه رفتار راننده است که مخاطره‌آمیز است.  بر اساس این قانون راننده‌ای که رفتار مخاطره‌آمیز بیشتری دارد باید بیمه بیشتری پرداخت کند

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: نیاز به بازنگری کلی در فرایند بیمه هستیم و برای رسیدن به این فرمول جدید حتی اگر لازم باشد باید قوانین به‌طورکلی تغییر کند و لایحه جدیدی به مجلس ارائه شود.

وی مدرن‌سازی جاده‌ها و مدیریت جاده‌ای مدرن را دومین سیاست مهم خود در وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: اکنون 30 میلیون وسیله نقلیه با احتساب موتورسیکلت‌ها در راه‌های کشور فعال هستند این رقم بزرگ را نمی‌شود به‌صورت مکانیکی کنترل کرد و نیاز است که به سمت هوشمندسازی جاده‌ها برویم.

وی گفت: باید سیستم‌های اطلاع‌دهی به رانندگان، تردد شمار و توزین همه به‌صورت هوشمند انجام شوند و کنترل جاده‌ها هوشمند باشد.

آخوندی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در حوزه هوشمند کردن جاده‌ها قابل‌مقایسه با دوران گذشته نیست ادامه داد: 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش دوربین داشته‌ایم.

وزیر راه با اشاره به اینکه باید سامانه‌ها موردبازنگری قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اکنون سامانه 141 و سامانه سپهتن به‌عنوان مهم‌ترین و پیچیده‌ترین سامانه‌ها در خدمت حمل‌ونقل جاده‌ای است

آخوندی تجاری‌سازی را سومین سیاست خود دانست و گفت: لازم است در شرایط تنگنای اقتصادی به تجاری‌سازی در بخش سرمایه‌گذاری روی‌آوریم در همین راستا لازم است که سطح سرویس در جاده‌های کشور را ارتقا دهیم.

وی همچنین با طرح این سؤال که در ارتباط با شبکه آزادراه‌ها و توسعه مبادلات تجاری با همسایگان تاکنون چقدر موفق عمل کرده‌ایم؟ گفت: من از ابتدا به سازمان راهداری تاکید کردم که پایانه‌های مرزی باید تجهیز شوند ضمن آنکه لازم است ارتباط حمل‌ونقلی روان و ایمنی با کشورهای همسایه داشته باشیم و اگر وضعیت عبور و مرور ما در مرزها ارتقا یابد و گمرک وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد و نیروی انتظامی به مسئولیت امنیتی به‌درستی رسیدگی کند می‌توانیم ارتباط تجاری خوبی با بقیه کشورها ازلحاظ جاده‌ای داشته باشیم.

وزیر کابینه دولت دوازدهم، تأکید کرد: بخشی از مفهوم تجاری‌سازی به موضوع تجهیزها مرزها و ارتباط ساده و روان با سایر کشورها برمی‌گردد برهمین اساس باید به سمت تأسیس لجستیک پارک‌ها برویم و همچنین برای عضویت در کنوانسیون‌های حمل‌ونقلی حساس باشیم تا تمام فرایندهای حمل‌ونقلی مورد بازآفرینی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.