| کد خبر: 165648 |

◄ پارکینگ ترکیه در مرز بازرگان گنجایش لازم را ندارد

مدیر پایانه مرزی بازرگان و فرماندار ماکو در واکنش به موج اعتراضات رانندگان کامیون به تشریح دلایل ایجاد صف‌های طولانی در مرز بازگان پرداختند.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی بازرگان و فرماندار ماکو در واکنش به موج اعتراضات رانندگان کامیون به تشریح دلایل ایجاد صف‌های طولانی در مرز بازگان پرداختند.

به گزارش تین‌نیوز، مواردی که رانندگان کامیون ترانزیتی به‌عنوان گلایه مطرح کرده‌اند:

-    نبود امکانات رفاهی و کمبود امکانات بهداشتی

-    اطلاع‌رسانی نکردن قبلی و عدم پذیرش سریع کامیون‌ها

-    ضرر چند صدهزاری راننده‌ها از صف طولانی مرز در هرروز

-    دریافت وجه نقد از کامیون داران  درازای ارائه خدمات ناچیز

-     تردد بدون نوبت کامیون‌ها بدون در نظر گرفتن نوبت

-   جاسازی انسان با پاره کردن چادر کامیون ها در صف

به دنبال نارضایتی رانندگان کامیون‌های ترانزیتی از وضعیت موجود در مرز بازرگان علت از مسئولان مربوط پیگیری شد.

شاهین علیزاده فرماندار ماکو دلیل معطلی کامیون داران در مرز بازرگان را ارتقا و بروز رسانی سامانه پنجره واحد گمرکی در مرز ۲۴ ساعته گمرک بازرگان و مراجعه کامیون‌های حامل بار میوه اعلام کرد.

او گفت: هیچ‌گونه مسئله امنیتی و جانی کامیون داران و محموله کامیون‌های آن‌ها را طی مسیر منتهی به گمرک تهدید نمی‌کند و مرزبانی و پلیس گشت‌های نظارتی امنیت را برقرار می‌کنند.

علیزاده ادامه داد: در داخل گمرک بازرگان و هم در پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو امکانات رفاهی و بهداشتی در راستای ارائه خدمات به کامیون داران تدارک دیده‌شده است.

جبار اکبرپور، مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: ۷۰ درصد کامیون‌های ترانزیتی در خارج از محوطه گمرک بازرگان که در صف ۱۲ کیلومتری منتظر خروج از کشور هستند، را کامیون‌های ایرانی حامل بار در جهت صادرات به کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهد.

اکبرپور، گفت: کامیون‌های حامل بار میوه هندوانه، خرما به دلیل وضعیت منحصربه‌فرد و خاص باید زودتر به مقصد برسند و معطلی زیاد در گمرک سبب فساد و خرابی آن‌ها می‌شود به همین علت کامیون‌های حامل این بارها به خروجی‌ها هدایت‌شده و در صف معطل نمی‌ایستند.

اوگفت: پولی که از کامیون داران در درب ورودی دریافت می‌شود، بابت ارائه خدمات از سوی شهرداری است و به پایانه مرزی بازرگان مرتبط نیست.

مدیر پایانه مرزی گمرک بازرگان گفت: روزانه نزدیک به400 دستگاه از این مرز بازرگان خارج می‌شوند.

اکبرپور با اشاره به خروج روزانه 400 کامیون از این مرز گفت: کمبود ظرفیت پارکینگ کشور ترکیه سبب شده است تا در کنترل و دریافت کامیون‌ها کندی صورت گیرد.

او ادامه داد: عامل فرعی دیگر که سبب افزایش و طویل شدن صفوف کامیون‌ها در چند روز گذشته شد، اختلال در سیستم و قطعات دستگاه ایکس ری مرز کشور ترکیه بود که بنا به رایزنی‌های صورت گرفته این مشکل نیز به‌سرعت حل شد.

اکبرپور گفت: اولویت اول ما در جریان کاهش صف کفی‌ها، همکاری با مرزبانی در جهت انعکاس وضعیت حاکم بر قائم‌مقام شهر "آغری" بود و در وهله دوم با قول مساعد مدیر گمرک شوربلاغ ترکیه در راستای تسریع در فعالیت بدون وقفه، در حد ظرفیت این مرز در ترکیه، پذیرش کامیون‌ها انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.