| کد خبر: 165555 |

◄ برنامه نوسازی ناوگان فرسوده 3.2 میلیارد دلار پول می‌خواهد

ازآنجایی‌که تأمین قطعات منفصله وابسته به نرخ ارز است و مقررشده این بخش مالی پروژه از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت تأمین شود، تأثیر چندانی بر پرداختی متقاضیان نخواهد داشت.

تین نیوز

محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اجرای مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور با اشاره به یکسان‌سازی نرخ ارز تأکید کرد: روش تأمین خودرو در این پروژه شامل 20 درصد آورده نقدی متقاضیان و 30 درصد تسهیلات ریالی بانکی است و 50 درصد دیگر قیمت خودرو شامل قطعات منفصله است که از سوی وزارت نفت و از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی یادشده بر اساس پیمایش خودروها محاسبه می‌شود که طبق محاسبات، 19 سِنت صرفه‌جویی در هر لیتر برای هر کیلومتر پیمایش اتوبوس شهری بر پایه قیمت نفت فوب خلیج‌فارس خواهد بود.

نیاز به دستکم 3 میلیارد دلار فاینانس در سال 97

صالحی‌نیا در ادامه بیان داشت: برای تأمین مالی این پروژه، یک مصوبه از شورای اقتصاد و مصوبه‌ای دیگر از صندوق توسعه ملی اخذشده و اکنون شرکت‌های مختلف در حال تهیه و تنظیم اسناد و مدارک لازم برای خرید قطعات موردنیاز هستند و مراحل کار در بانک‌ها در دست پیگیری است.

به گفته این مسئول، تأمین ارز موردنیاز این پروژه از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت و با ضمانت وزارت نفت خواهد بود و امید می‌رود در ماه‌های آینده نخستین تولیدات از محل ورود قطعات منفصله جدید و ساخت داخل خودروها را شاهد باشیم.

او تصریح کرد: در مدت سه سال و نیم اجرای این پروژه درمجموع به 11 میلیارد و 200 میلیون دلار فاینانس (تأمین مالی خارجی) نیاز است که طبق برآوردها برای امسال مبلغی بین سه میلیارد تا سه میلیارد و 200 میلیون دلار نیاز است.

به گزارش ایرنا، صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون دلار فاینانس پروژه آماده‌سازی شده و در حال طی مراحل بانکی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.