| کد خبر: 165391 |

◄ دست فروشی درحاشیه راهها تهدیدی جدی برای مسافران جاده ای

ارتقای ایمنی، اولویت نخست واصلی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در محورهای مواصلاتی است.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به ماده 7 قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن اظهار داشت: ارتقای ایمنی، اولویت نخست واصلی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان در محورهای مواصلاتی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افشین پیرنون بخش عمده‌ای از تلفات و حوادث رانندگی درراه‌های برون‌شهری ناشی از خطاهای انسانی است، متاسفانه هرسال عده زیادی از هموطنان عزیزمان براثر تلفات ناشی از سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند، خوشبختانه در استان قزوین طی سالهای اخیر با تمهیدات لازم شاهد کاهش حوادث و تلفات رانندگی بوده ایم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد : اصلاح سطح شانه راه و شیب شیروانی راه‌ها، پاک‌سازی حریم، برداشتن موانع، بازسازی و نصب گاردریل‌ها و حفاظ‌ها، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تقاطع‌ها و دوربرگردان‌ها و نصب روشنایی در صورت ضرورت، ایمن‌سازی محورهای موجود در نقاط مسکونی و... عمده اقداماتی است که جهت ارتقای ایمنی در بخش راهداری به طور مستمر انجام می‌شود.

 پیرنون افزود: با توجه به حجم بالای تردد و ثبت ماهانه بین 15 تا 25 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین، متاسفانه علی رغم ممنوعیت فعالیت و استقرار دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان شاهد پدیده حادثه‌ساز دست‌فروشی در حاشیه راه‌های استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد : در برخی موارد مشاهده‌شده است دست‌فروشان و دلالان برای کسب درآمد و امرار معاش علاوه بر عرضه انواع مواد غذایی و پوشاک، اقدام به فروش بنزین با قیت های نامتعارف در گالن های فلزی و پلاستیکی می‌نمایند.

 لذا جهت کاهش مخاطرات جاده‌ای، برخوردهای قانونی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب طرح پاک‌سازی محورهای استان به اجرا درآمده است. و این اداره کل به منظور ارتقاء ایمنی درراه‌ها به 1359 دست‌فروش اخطار شفاهی و همچنین 370 اخطار کتبی داده است و در ارتباط با همین موضوع طی اخذ 87 حکم از طریق مراجع قضایی اقدام به جمع‌آوری دست‌فروشان نموده است. توقف غیر مجاز در کنار محورها و حاشیه راه‌ها ، باعث کاهش ایمنی تردد وبه مخاطره انداختن جان رانندگان و مسافرین جاده‌ای خواهد شد. و در صورت عدم تبعیت با دست‌فروشان برابر قوانین و مقررات جاری، برخورد می‌گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.