| کد خبر: 164962 |

◄ بدهی ۴۶ میلیارد تومانی به پیمانکاران جاده بیرجند-قاین

قرار بود سال قبل ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود که از اعتبار مصوب مشترک بین خراسان رضوی و خراسان جنوبی که ۲۱ میلیارد تومان بود حدود ۹۰ درصد آن یعنی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

تین نیوز

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پروژه دوبانده‌سازی محور بیرجند-قاین در صورت تامین منابع اعتباری، تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری مشکل اساسی تکمیل باند دوم محور بیرجند - قاین را کمبود اعتبار لازم اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۴ کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری رسیده و حدود ۵۵ کیلومتر نیز باقی‌مانده که ۲۱ کیلومتر آن نیز آماده عملیات آسفالت است. علاوه براین آسفالت یک قطعه از سمت بیرجند در حد ۳ کیلومتر شروع‌شده و از ۳۴ کیلومتر باقی‌مانده هم زیرسازی کار انجام‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: قرار بود سال قبل ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود که از اعتبار مصوب مشترک بین خراسان رضوی و خراسان جنوبی که ۲۱ میلیارد تومان بود حدود ۹۰ درصد آن یعنی ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: استاندار محترم خراسان جنوبی از محل شاخص‌های توسعه استان ۱۵ میلیارد به این محور اختصاص داد تا این زیرساخت اساسی و موردنیاز استان به اتمام برسد اما این سرفصل اعتباری هنوز هیچ تخصیصی در کشور نداشته است. این محور ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و از محل ماده ۱۸۰ و توازن منطقه‌ای خارج از لایحه بودجه سال ۹۶ بودجه داشت که از این محل فقط ۲ میلیارد تومان به‌تازگی به‌صورت مشترک بین خراسان جنوبی و خراسان رضوی تخصیص یافت .

همچنین اگر ۳۴ میلیارد تومانی که از دیگر منابع به این پروژه اختصاص یافت محقق می‌شد قسمت اعظم مطالبات پیمانکاران قابل پرداخت بود و می‌توانستیم گام‌های خوبی برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه مهم استان برداریم.

جعفری مجموع مطالبات پیمانکاران این پروژه را ۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان مطالبات فقط مربوط به قطعه بیرجند – قاین و گناباد است اما کل این پروژه که شامل بیرجند تا فیض‌آباد و فیض‌آباد- فردوس- بجستان –  دیهک به راور است و ۱۰ پیمانکار در آن مشغول به کار هستند حدود ۹۰ میلیارد تومان مطالبات دارند.

به گفته وی همه امیدها به منابع اعتباری خارج از لایحه بودجه یعنی همان ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که از این منابع نیز فقط ۲ میلیارد تومان محقق شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.