| کد خبر: 164948 |

جاده سقز - بانه بطور موقت مسدود می شود

جاده سقز - بانه به منظور انجام عملیات راهسازی و انفجار ترانشه روز یکشنبه دوم اردیبهشت از ساعت 13 تا 15 در کیلومتر 28 بطور موقت مسدود می شود.

تین نیوز

جاده سقز - بانه به منظور انجام عملیات راهسازی و انفجار ترانشه روز یکشنبه دوم اردیبهشت از ساعت 13 تا 15 در کیلومتر 28 بطور موقت مسدود می شود.

به گزارش تین‌نیوز، فرمانده پلیس راه سقز - بانه گفت: این عملیات برای حذف نقاط حادثه خیز این جاده از سوی شرکت آب منطقه ای کردستان انجام می شود.

سروان کورش زندی اظهار کرد: به علت قرار گیری این مکان بین کوه و سد چراغ ویس مسیر جایگزینی برای تردد خودروها وجود ندارد از این رو پلیس راه با بکارگیری 2 گروه در ورودی شهرهای سقز و بانه مانع از تردد وسایل نقلیه در این جاده از ساعت 13 تا 15 خواهد شد.

وی همکاری رانندگان با پلیس را برای انجام این طرح خواستار شد و افزود: انجام عملیات بیشتر از نیم ساعت زمان بر نیست اما علت اصلی مسدود شدن جاده بمدت 2 ساعت جلوگیری از ترافیک و برخی حوادث احتمالی است.

مدیر امور منابع آب منطقه ای سقز نیز در این ارتباط گفت: این عملیات در راستای احداث مسیر جایگزینی که در جریان احداث سد چراغ ویس زیر آب رفته بود، انجام می شود.

عباس جاوید تاکید کرد: طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، انتهای هشت کیلومتر مسیر احداث شده جایگزین که به جاده قدیمی این جاده متصل می شد دارای برخی نقاط حادثه خیز بود که در این راستا وزارت نیرو عهده دار اصلاح مسیر شده است.

وی یادآور شد: امروز برای اصلاح هندسی دو پیچ پشت سر هم در این مسیر برخی انفجارهایی در این نقاط انجام می شود تا عملیات بهسازی جاده پس از آن، انجام گیرد.

سرمهندس ناطر سد چراغ ویس سقز نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از تعهدهای اصلی وزارت نیرو احداث جاده های جایگزین بین شهری و روستایی زیر آب رفته در جریان احداث سدهاست که تاکنون بیش از 15 کیلومتر جاده دسترسی در محور سقز - بانه از سوی این وزارت در دو مرحله اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، علی مشیرپناهی اظهار کرد: مرحله اول این جاده به طول 6 هزار و 800 متر سال 88 احداث و به بهره برداری رسید و مرحله دوم آن سال 90 به طول 8 هزار و 700 متر به پیمان واگذار شد و اکنون نیز زیر بار ترافیک رفته است.

به گفته وی، تاکنون 350 میلیارد ریال برای مرحله دوم از سوی وزارت نیرو هزینه شده است و امروز نیز عملیات اصلاح هندسی برای کاهش تصادفات در 800 متر از این مسیر در قالب مرحله دوم طرح اجرا می شود.

جاده سقز - بانه به طول 50 کیلومتر قدیمی به عرض هفت متر است و 15.5 کیلومتر جاده جدید احداث شده جایگزین به عرض 13 متر است.

سد چراغ ویس سقز با ظرفیت 85 میلیون مترمکعب از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی احداث شده و ابتدای سال 96 آبگیری آن شروع شده است.

ماموریت این این سد تامین آب شرب و کشاورزی بوده که هم اکنون تصویه خانه مربوطه ان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی درسقز در حال احداث است همچنین مقرر شده این سد عهده دار تامین آب مورد نیاز 6 هزار هکتار از اراضی باشد.

 

 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.