| کد خبر: 164831 |

مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

گزارش آخر هفته تشریح اقدامات نوروزی استان ها از زبان برخی مدیران راهداری، افزایش سفرهای نوروزی، رشد ترددهای دریایی در برخی استان ها و گزارش حمل و نقل هوایی در طرح های تهیه شده برای شروع سال ۹۷ از از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

تین نیوز

گزارش آخر هفته تشریح اقدامات نوروزی استان ها از زبان برخی مدیران راهداری، افزایش سفرهای نوروزی، رشد ترددهای دریایی در برخی استان ها و گزارش حمل و نقل هوایی در طرح های تهیه شده برای شروع سال ۹۷ از از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان از رتبه سوم استان زنجان در کاهش تلفات و مصدومین حوادث رانندگی برون‌شهری در کشور خبر داد.

ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: طبق آمار موردبررسی توسط دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور، استان زنجان با ۱۳/۵ درصد کاهش جزء سه استان اول در بیشترین کاهش تعداد تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه سال ۹۶ و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از افزایش ۱۵ درصدی سفر و تردد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۹۴۳ عدد وسیله نقلیه از راه‌های استان در نوروز ۹۷ خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی سفر در استان افزود: استان زنجان از نظر حمل و نقلی استانی عبوری تلقی می‌شود و تردد استان‌های شمال و غرب کشور از این مسیر انجام می‌گیرد.

بوشهر

فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در ایام نوروز در شبکه راه‌های استان، آمار اعلام شده حکایت از رشد ۱۲ درصدی سفرها و کاهش تلفات منجر به فوت دارد.

وی افزود: در ایام نوروز توزیع سفر گردشگران نوروزی مناسب و به گونه‌ای بود که تمام نقاط مختلف استان مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. در ایام تعطیلات این استان با ثبت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اقامت نوروزی، جزء سه استان برتر کشور معرفی شد.

فارس

سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: در ایام نوروز ۹۷ بیش از ۵۳۰ هزار مسافر در قالب ۴۲ هزار و ۶۵۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافربری تحت پوشش شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان به نقاط مختلف درون و برون استان جا به جا شده‌اند.

وی بیان کرد: براساس نظرسنجی نامحسوس از مسافران توسط دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استان فارس به لحاظ ارائه خدمات مطلوب به مسافران استفاده‌کننده از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در حرکت به موقع ناوگان اتوبوسی از مبادی مختلف استان با کسب ۵۲درصد سطح رضایت‌مندی، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس از رشد ۱۲ درصدی میزان تناژ حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا در استان خبر داد.

علیرضا سیاهپور با اشاره به نقش و اهمیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا گفت: در سال ۹۶ بیش از ۲۷ میلیون و ۷۴۵ هزار تن کالا در قالب بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر از طریق جاده از مبدأ فارس صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: میزان بار جابجا شده در سال ۹۶ نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است و تعداد بارنامه (سفر) ۸ درصد کاهش یافته است.

همچنین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از صدور اسناد تک برگ بیش از ۵۱۲ هکتار از زمین‎های فرودگاه بین‎المللی شیراز به نام این شرکت خبر داد.

این اسناد ثبتی به منظور تحقق قوانین و مقررات مرتبط با مستندسازی املاک دولتی و اجرای تصمیم سیصد و سی و هفتمین جلسه کمیسیون مستندسازی و تغییر بهره‎بردار اموال غیرمنقول دستگاه‎های اجرایی پیگیری و دریافت شده‎اند.

در این مرحله از دریافت اسناد که با تلاش و پیگیری مدیریت ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی به ثمر رسیده، تعداد پنج فقره سند تک برگ مالکیت بیش از ۵۱۲ هکتار از فرودگاه شیراز صادر و تحویل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران شده است.

تهران

کیهان یاسمی، معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان تهران از کسب مقام اول استان تهران در ترددهای طرح نوروزی خبر داد.

وی افزود: تعداد ۶۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۲۶۹ تردد وسایل نقلیه در ایام نوروز صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۸.۲ درصد افزایش داشته است که استان تهران در این شاخص رتبه اول را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

هرمزگان

استان هرمزگان در تعطیلات نوروزی ۹۷ موفق شد با دستیابی به سهم ۶۴ درصدی در میان هفت استان ساحلی کشور جایگاه خود را به عنوان سکاندار سفرهای دریایی در ایران تثبیت کند.

امسال دوازدهمین سالی است که طرح ساماندهی و تسهیل سفرهای دریایی در هرمزگان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در تعطیلات نوروزی اجرا می شود؛ این استان ساحلی که هم با خلیج فارس همسایه است و هم بخشی از سواحلش در کرانه دریای عمان قرار دارد، هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که روزهای بهاری خود را در سواحل، جزایر و پهنه آب های فیروزه ای رنگ آن سپری می کنند.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۷ میلیون و ۹۸۴ هزارتن کالا در استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که نشان‌دهنده رشد ۷.۴ درصدی است.

اله مراد عفیفی پور درباره عملکرد بنادر تجاری و مسافری استان هرمزگان، اظهار کرد: طی سال گذشته، در مجموع ۱۰۷ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۵۹۶ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ حدود ۷.۴ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از مجموع کالاهای جابجا شده در این بنادر، ۷۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۷۵ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۵ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۵۲۱ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد که به ترتیب ۸.۶ و ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

در ادامه گزارش این هفته مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی طی یک سال گذشته از طریق این بندر به خارج از کشور خبر داد.

حمیدرضا محمدحسینی با تشریح کارنامه سال ۹۶ بندر شهید باهنر گفت: سال گذشته بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر صادر شد که در همسنجی با سال پیش از آن، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادر شده از بندر شهید باهنر را شامل محموله‌هایی همچون گوگرد، میوه و تره‌بار، مصالح ساختمانی و نمک عنوان کرد که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و آسیای شرقی صادر شد.

همچنین پنج نفر از مقامات عالیرتبه وزارت حمل‌ونقل و سازمان بنادر و دریانوردی کشور قطر که از چند روز پیش سفر خود را به بنادر جنوبی کشور آغاز کرده بودند با حضور در استان هرمزگان از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین بندر بازرگانی ایران بازدید کردند.

کاپیتان الخنجی رئیس سازمان بنادر قطر، حسن الهیل مشاور ارشد وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر، کاپیتان الیافعی مدیر بندر حمد، خالد النعیمی مدیر بندر الرویس و حمد الانصاری مدیر امور بین‌الملل وزارت حمل‌ونقل و ارتباطات کشور قطر از پایانه‌ها و اسکله‌های تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، فله و نفتی بندر شهید رجایی و اراضی سرمایه‌گذاری در این بندر دیدن کرده و طی نشست مشترک با مدیران این بندر به گفتگو نشستند.

اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به وابستگی‌های فرهنگی و میراث‌های مشترک بین دو کشور اظهار داشت: آنچه از گذشته بین دوکشور وجود داشته پیوستگی‌ها و وابستگی‌های  دینی و اخلاقی بوده که مظاهر آن در ارتباط و تعلقات دو ملت تجلی‌یافته است .

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از واگذاری زمین جهت ساخت بیمارستان خیریه ۱۶۰‌ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی سجادیه در ناحیه شهری مهرگان خبر داد.

در مراسمی با حضور ایرج حریر چی قائم مقام وزیر بهداشت، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و موسوی موینی امام جمعه محمدیه، عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختحوابی تخصصی و فوق تخصصی سجادیه در ناحیه شهری مهرگان آغاز شد.

مسعود حق لطفی در این باره گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث می شود که با توجه به قوانین سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، مراحل واگذاری آن در حال انجام است.

خراسان رضوی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با ترانزیت خروجی یک میلیون و ۹۸۱ هزار تن کالا از طریق پایانه های مرزی استان طی پارسال خراسان رضوی رتبه نخست این بخش را در کشور کسب کرد.

جواد وحدتی فرد با بیان مطلب فوق افزود: این میزان ترانزیت از پایانه های مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد توسط ۱۰۲ هزار دستگاه کامیون و تریلر، از نظر وزنی هفت درصد و از لحاظ تعداد وسیله حمل و نقل سه درصد نسبت به سال ماقبل بیشتر شده است.

وی مسیر کالاهای ترانزیت را از غرب و بنادر جنوبی ایران به افغانستان و ترکمنستان اعلام و بیان کرد: رشد وزنی این تبادل تجاری نشاندهنده حفظ جایگاه ترانزیتی ایران در انتقال کالا به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی است.

همچنین رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ در سطح استان میزان حمل کالا در استان خراسان رضوی نسبت به سال ۱۳۹۵ ، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

محمدعلی‌خانی با اعلام خبر فوق افزود:در حوزه حمل‌ونقل داخلی کالای جاده‌ای استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۶ با حمل ۳۰ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۰۹ تن کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۲درصد رشد مواجه بوده است که در مدت‌زمان مذکور نیز با ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار ۶۶۴ سفر  ۱۱درصد رشد را نسبت به سال ۹۵ شاهد هستیم.

در ادامه گزارش هفتگی استان ها خبر رسید که بیش از ۱۲ میلیون مسافر و زائر سال گذشته در مسیر رفت و برگشت راه آهن مشهد جابجا شدند.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: بر این اساس خراسان رضوی حدود ۵۰ درصد جابجایی مسافر را در خطوط ریلی به خود اختصاص داد و رتبه نخست را در راه آهن کشور کسب کرد.

محمدهادی ضیایی مهر با اشاره به افزایش ۹ درصدی این میزان جابجایی در مقایسه با سال ۱۳۹۵ افزود: ۵۰ درصد سفرهای ریلی کشور از ۲۸ شهر و مرکز استان به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد اختصاص دارد.

او گفت: این مسافران در مجموع با ۳۰ هزار و ۷۳۷ رام قطار به صورت ورودی و خروجی در سال گذشته جابجا شدند.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیر فرودگاه یاسوج سانحه پرواز تهران یاسوج و تعلیق موقت پروازها به این فرودگاه را مانعی برای توسعه هوانوردی در استان کهکیلویه و بویراحمد ندانست و اعلام کرد که با اتکا به توسعه فرودگاه در 3 سال گذشته و بهسازی‌های در دست اقدام، برنامه ریزی برای افزایش پروازها به این فرودگاه ادامه دارد.

کرمان جنوبی

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از اختصاص زمینی به مساحت ۵۴۱۶ مترمربع جهت احداث کتابخانه عمومی خبر داد.

محمد مهدی رودباری مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: از آنجایی که کتابخانه‌های عمومی نقش مؤثری در ترویج علم و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، زمینی به مساحت ۵۴۱۶ مترمربع جهت احداث کتابخانه تخصیص داده شد.

وی افزود: این تخصیص در راستای برنامه بازآفرینی شهری جهت بهبود و توسعه عرصه فرهنگی محله رهجرد شهرستان جیرفت به سازمان عمران و بهسازی شهری صورت گرفته است.

اردبیل

مدیرکل راهداری استان اردبیل از احداث ۵ ساختمان جدید به همت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد.

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل به توسعه پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: ما قبلاً در چهار هکتار، ساختمان و تأسیسات مناسبی را در پایانه مرزی بیله‌سوار افتتاح کردیم و توسعه این مجموعه در چهار هکتار دیگر در حال انجام است که در مجموع با تأمین اعتبار از طریق سازمان مرکزی و پرداخت ۱۵ میلیارد تومان به پیمانکار تا خردادماه این مجموعه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحمتی پیشرفت این پروژه را ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: ما تمامی بدهی پیمانکار را پرداخت کردیم و ساختمان آبرومندی را با تمامی امکانات و تجهیزات در پایانه مرزی بیله‌سوار افتتاح و به بهره‌برداری خواهیم رساند.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از کسب رتبه سوم کشوری استان در کاهش تلفات برون‌شهری و روستایی طی سال ۹۶ خبر داد.

علی رحمتی افزود: در بحث کاهش تلفات جاده‌ای در یک فرآیند مناسب و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال ۸۹ ما یک سیر نزولی را در تصادفات و تلفات جاده‌ای شاهد بودیم به طوری که آمار ۲۴۰ نفر کشته جاده‌های استان در سال ۸۹ با تدارک برنامه‌های آموزشی، آگاه‌سازی رانندگان و ارتقای ایمنی جاده‌ها با همراهی پلیس، هلال‌احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها به شدت کاهش یافته است.

مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی گفت: درسال ۹۶ در مجموع ۱۲ ماهه بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از مبدا استان جابجا شده‌ که بیشترین حجم جابجایی کالا طی ۴ سال اخیر می‌باشد.

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی، گفت: براساس آمار بارنامه‌های صادره به طور متوسط در ۴ سال اخیر ماهانه یک میلیون و پانصد هزار تن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده‌است.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: استان مرکزی با این حجم جابجایی کالا ۴.۵ درصد از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده‌است و در رتبه ۹ کشوری قرار دارد که به طور معمول ۱۰ درصد از کل بار جابجا شده به صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی جابجا می‌شود و به طور متوسط سالانه بیش از ۷ میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می‌شود.

همچنین سال گذشته ۱۱۴ هکتار اراضی ملی استان مرکزی به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال رفع تصرف و به اموال دولتی بازگردانده شد.

مجید شارقی گفت: ۱۱۴ هکتار اراضی ملی این استان به ارزش یک هزار و ۲۷۹ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال در سال ۱۳۹۶ با تلاش یگان حفاظت رفع تصرف و به اموال دولتی بازگردانده شد.

وی افزود:۸۲ مورد از این زمین‌ها رفع تصرف فوری و جرم مشهود و ۲۱ مورد نیز اجرای احکام قضای بوده‌اند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: در سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۳۵ هکتار زمین به ارزش ۴۹۸ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال با همکاری یگان حفاظت استان رفع تصرف شد.

کرمان

مدیر کل فرودگاه های استان کرمان با اعلام انجام ۳۷۲ پرواز نوروزی در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان گفت: تعداد پروازها در نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی همراه بود.

علی قاسم‌زاده، مدیر کل فرودگاه های استان کرمان تعداد پروازهای نوروزی انجام شده در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان را ۳۷۲ سورتی اعلام کرد و گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ مجموعا ۴۵ هزار و ۷۱۴ مسافر با استفاده از پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه جابجا شدند.

وی افزود: تعداد پروازهای انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد و تعداد مسافران جابجا شده ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

خراسان جنوبی

طی  سال گذشته دو میلیون و نه هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در استان جابجا شده‌اند.

بنابر اعلام جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی، طی سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بیش از تعداد ۶۷۲ هزار مسافر به استان وارد و ۷۷۶ هزار مسافر از استان خارج گردیده‌اند همچنین بیش از۱۲۳۳  هزار مسافر درون استان جابجا شده‌اند.

شهامت، افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط به مرکز استان، با تعداد مسافر بیش از ۸۴۸ هزار نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد۳۱ هزار نفر بوده است.

همچنین علی‌اکبر مزیدی مدیر پایانه مرزی ماهیرود اعلام کرد طی سال گذشته ۲۶هزارو ۲۴۶دستگاه کامیون از پایانه مرزی ماهیرود خارج شدند.

وی، تصریح کرد: میزان افزایش تردد در سال گذشته نسبت به سال۹۵ صادرات  ۶۷ درصد و ترانزیت ۲۲درصد کاهش نسبت به سال ۹۵ داشته است، که عمده‌ترین کالاهای صادراتی از پایانه‌مرزی ترکیبات نفتی از قبیل  هیدروکربن سبک و سنگین، گازوئیل، گاز مایع انواع وعمده‌ترین کالاهای ترانزیتی بنزین ،گوشت مرغ و کود شیمیایی بوده است.

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود، در پایان خاطرنشان کرد: میزان تردد مسافر در سال ۹۵ را ۱۸هزارو ۹۶۹ نفر مسافر و در سال گذشته ۲۹ هزار و ۹۴۸ نفر مسافر بوده است که نسبت به سال ۹۵ ، ۵۸ درصد افزایش تردد مسافر داشته است.

آبادان

مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر گفت: هیچ گونه حادثه ای در ایام نوروز در رودخانه های اروند و کارون رخ نداد.

محمد محسنی در مراسم تقدیر از خادمان نوروزی بندر خرمشهر که با حضور فرماندار و جمعی از مسؤلان محلی برگزار شد، از اتمام طرح سفرهای دریایی نوروزی بدون وقوع هیچ گونه حادثه ای در رودخانه‌های اروند و کارون خبر داد.

وی افزود: به همین منظور به عنوان اولین بندر بین بنادر کشور برای قدردانی از خادمان سفر و گردشگران دریایی پیشقدم شدیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: موضوع گردشگری اکنون به عنوان رکن چهارم اقتصاد در دنیا مطرح است و کشور ما از نظر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری جزو ۱۰ کشور اول محسوب می‌شود ولی به لحاظ جذب و ارائه خدمات به گردشگران در رده ۸۱ قرار دارد.

همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جمع‌آوری، آزادسازی و رفع تجاوز از حریم ۴۷۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان خبر داد.

حمید پرورشی خرم گفت: سال گذشته از مجموع ۵۳۱ مورد تجاوز به حریم راه‌ها شامل آغاز ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نصب اتاقک‌های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه‌ها، حفاری‌های غیرمجاز عبور تأسیسات در حریم راه‌ها و غیره نسبت به جمع‌آوری، آزادسازی و رفع تجاوز ۴۷۶ مورد اقدام شده و دستور توقف کار بقیه موارد نیز انجام شده است.

یزد

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه شهید صدوقی یزد درباره پروازهای نوروزی این فرودگاه گفت: در ایام نوروز ۲۹۶ سورتی پرواز در فرودگاه یزد انجام شد که ۳۴ هزار و ۸۱۳ مسافر از طریق این پروازها جابجا شدند.

محمدباقر دهقانی تفتی، معاون عملیات هوانوردی فرودگاه شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروازهای نوروزی این فرودگاه گفت: در یک بازه زمانی ۲۰ روزه یعنی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ جمعا ۲۹۶ سورتی پرواز در فرودگاه یزد انجام شد که از این تعداد ۲۸۵ سورتی داخلی و ۱۱ سورتی خارجی بود.

دهقانی تفتی ادامه داد: ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر مسافر از طریق این پروازها جابجا شدند. ۳۲ هزار و ۳۸۷ نفر از این مسافران به مقاصد داخلی و ۲ هزار و ۴۲۶ نفر به مقاصد خارجی اعزام و پذیرش شدند.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل بزرگراه زاهدان - زابل طبق برآوردهای انجام شده حداقل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به طلب پیمانکاران و مشکلات احتمالی می‌توان تخمین زد که این میزان افزایش داشته باشد.

مسعود مالکی در بازدید از روند اجرایی بزرگراه زابل به زاهدان افزود: شروع پروژه بزرگراه زاهدان- زابل در سال ۸۵ کلنگ‌زنی شد و به طول نقطه‌ای و قطعه قطعه تکمیل می‌شود. از طرفی همین میزان پیشرفت بر اساس میزان اعتبار واریز شده پیش می‌رود و طولانی شدن اجرا نیز به همین دلیل بوده است، بنابراین نمی‌توان گفت کل اجرای طرح ۱۲ سال به طول انجامیده است، زیرا هر نقطه بازه زمانی خاصی برای تکمیل داشته است.

گیلان

مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان با اعلام افزایش ۲۰ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت در سال ۹۶، از آغاز پروازهای رشت-ارومیه-رشت از ابتدای سال ۹۷ خبر داد.

غلامرضا کریم‌آقایی، مدیر کل فرودگاه‌ استان از آغاز پروازهای رشت-ارومیه-رشت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ناوگان ای‌تی‌آر خبر داد و گفت: این پروازها سه روز در هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه انجام می‌شوند.

کریم‌آقایی برنامه‌ریزی‌های آتی برای گسترش این پروازها را مشروط به استقبال مردم دانست و افزود: پیش‌بینی ما این است که با توجه به مراودات مردم گیلان با استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از این پروازها استقبال خواهد شد.

وی با اشاره به اضافه شدن سه مسیر جدید پروازی به برنامه فرودگاه سردار جنگل رشت در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶، ۴۷۳۶ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد که ۴۷۰ هزار و ۷۵۶ مسافر با استفاده از این پروازها جابجا شدند. این آمار رشد ۲۰ درصدی پروازها را نسبت به سال ۹۵ نشان می‌دهد.

کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به گسترش صنعت هوانوردی در سطح این استان گفت: در سال ۹۶ نسبت به سال 95 اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه ۱۶ درصد و جابجایی بار نیز ۱۴ درصد رشد داشته است.

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه استان در این باره عنوان کرد: در سال ۹۶ ، تعداد ۵۸۶۷ پرواز از فرودگاه کرمانشاه انجام شد که نسبت به سال ۹۵ رشد هشت درصدی د اشت.

بیاتی افزود: طی سال گذشته درمجموع ۶۹۹  هزار  و  ۹۲ مسافر  از فرودگاه کرمانشاه جابه جا شدند که نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

کردستان

مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: طی ایام نوروز امسال میزان ترددها در مرز باشماق رشد ۱۰ درصدی داشته است.

بختیار رحمانی پور مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: طی ایام نوروز امسال ۴۹۶۲ مسافر ورودی و ۳۷۳۱ مسافر خروجی و ۸۰۹ خودرو از مرز باشماق تردد کردند که به نسبت سال گذشته شاهد ۱۰ درصد رشد در این رویه بوده‌ایم.

وی افزود: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر، رتبه‌های خوبی در حوزه صادرات کالا به دست آورده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.