| کد خبر: 164045 |

◄ افزایش پتانسیل حمل مسافر با ناوگان اتوبوسرانی در ایام نوروز 97

با افزایش تعداد سرویس‌ سفرهای جاده‌ای، پتانسیل حمل مسافر با سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در ایام طرح نوروزی سال‌جاری ارتقاء یافت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در خصوص میزان استقبال از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز، اظهار کرد: با توجه به این‌که تعداد سرویس‌ سفرهای جاده‌ای با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز 97 نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش یافت، تعداد مسافرانی که جابه‌جا شدند نسبت به سال گذشته مختصری کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا در خصوص پیش‌بینی وضعیت سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در کشور افزود: با توجه به آمارهای ثبت‌شده تردد مسافران نوروزی، بیشترین ترددهای زمینی در مسیرهای منتهی به شمال کشور صورت گرفته است که مسافران بیشتر با وسیله نقلیه شخصی تردد کردند و برای مسیرهای دورتر از حمل‌ونقل جاده‌ای،  ریلی و هوایی استفاده‌شده است.

مهندس حسن‌نیا تأکید کرد: با توجه به این‌که در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مهم‌ترین عاملی که موردتوجه و در اولویت است حفظ ایمنی مسافران است لذا برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درزمینهٔ افزایش و استقبال مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و تلاش بر این است تا با رفع کاستی‌ها و مشکلات موجود، خدمات بهتری به هم‌وطنان در ناوگان عمومی ازجمله اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه ارائه گردد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری موجود در بخش حمل‌ونقل مسافری بالغ‌بر 12 الی 15 هزار میلیارد تومان اعم از ناوگان، نیروی انسانی، آموزشی و پایانه‌های مسافربری است و به‌منظور جذب بیشتر سفرهای جاده‌ای، سیاست ثابت ماندن قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت در این بخش مدنظر قرارگرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: هرساله 15 هزار نفر از هم‌وطنان در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند که خوشبختانه در ایام نوروز امسال، تصادف فوتی مطرح  در ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش نشده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آخرین آمار ثبت‌شده از تردد مسافران در جاده‌های سراسر کشور افزود: از 24 اسفندماه لغایت 16 فروردین‌ماه سال جاری بالغ‌بر 46 میلیون تردد توسط 2200 دستگاه ترددشمار ثبت‌شده است. همچنین 7 میلیون و 880 هزار نفر مسافر با حدود 758 هزار سرویس ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند که این امر با پشتیبانی و حضور فعال 200 هزار نفر مشتمل بر رانندگان، شرکت‌ها، مجموعه ناظرین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه در سراسر کشور به انجام رسیده است.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.