| کد خبر: 1640 |

افتتاح آزادراه ۴۵ کیلومتری پل‌زال - اندیمشک

تین نیوز | آزادراه 45 کیلومتری پل‌زال - اندیمشک که عملیات ساخت آن از فروردین سال 90 آغاز شد، فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
آزادراه پل زال - اندیمشک حلقه مفقوده محور ترانزیتی تهران-بندر امام خمینی (ره) ‌بود که ساخت آن از فروردین سال 90 آغاز شد و هم‌اکنون آماده افتتاح است.
 
این آزادراه 45 کیلومتری نقش بسزایی در کاهش مصرف سوخت، ‌کاستن میزان تصادفات، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کوتاهی زمان سفر و ارتقاء ایمنی سیر خودرو‌ها دارد.
 
آزادراه پل زال - اندیمشک که یکی از طرح‌های مهر ماندگار دولت دهم بود، بخش اعظم آن در همان دولت تکمیل شد و افتتاح آن در دولت یازدهم توسط آخوندی انجام می‌شود.
 
با بهره‌برداری از این آزاد‌راه، کریدور ترانزیتی تهران - بندر امام خمینی(ره) به طول 970 کیلومتر تقریباً تکمیل شده و علاوه بر کاهش‌ مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه، شاهد بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت کامل و توسعه بندر امام خمینی (ره) که بزرگ ترین بندر ایران در شمال خلیج فارس است، خواهیم بود؛ این کریدور از استان‌های خوزستان، لرستان، استان مرکزی و تهران عبور می‌کند.
 
برای ساخت قطعه ‌اندیمشک-اهواز هم که در چارچوب کریدور سراسری موسوم به AH8 اجرایی شده، در جذب سرمایه‌گذار فراخوان صادر شده است و در مرحله بررسی برای شروع پروژه قرار دارد.
 
در چارچوب ساخت این کریدور، تاکنون 90کیلومتر آزادراه اهواز - بندر امام خمینی(ره) ساخته و بهره‌برداری و 30 کیلومتر کمربندی اهواز - اندیمشک هم ساخته شده است.
 
احداث آزادراه پل زال - اندیمشک در ادامه آزادراه خرم آباد - پل زال، تأثیر بسزایی در بهره‌‌برداری از ظرفیت کامل بندر امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ‌ترین بندر در شمال خلیج فارس و نیز توسعه آینده این بندر دارد و با تکمیل محور بندر امام خمینی (ره) - تهران - بندر انزلی و مسیر تهران - تبریز - بازرگان کوتاه‌ترین مسیر زمینی بین خلیج فارس و دریای خزر، کوتاه‌ترین مسیر زمینی بین بندر امام خمینی و کشورهای سواحل غربی و شرقی دریای خزر و همچنین کوتاه‌ترین مسیر زمینی بین بندر امام خمینی و کشور ترکیه ایجاد خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.