| کد خبر: 163717 |

مدیر حمل‌ونقل مسافری پایانه جنوب تهران اعلام کرد:

رشد چشمگیر ضریب اشغال صندلی همراه با ایمنی سفرها در نوروز ۹۷

مدیر حمل‌ونقل مسافری پایانه جنوب گفت: رسیدن عمر ناوگان به کمتر از ۱۰ سال نسبت به سال‌های گذشته که حدود ۱۵ تا ۱۷ سال بود باعث شد گام بزرگی در مسیر بالا بردن ضریب ایمنی سفرها برداشته شود.

تین نیوز

مدیر حمل‌ونقل مسافری پایانه جنوب گفت: رسیدن عمر ناوگان به کمتر از ۱۰ سال نسبت به سال‌های گذشته که حدود ۱۵ تا ۱۷ سال بود باعث شد گام بزرگی در مسیر بالا بردن ضریب ایمنی سفرها برداشته شود.

به گزارش تین‌نیوز، حمید اکبر زاده، مدیر حمل‌ونقل مسافری پایانه جنوب در خصوص طرح‌های نوروزی این پایانه ضمن تبریک سال جدید با اشاره به برنامه‌های اجرایی شده در این ایام اظهار داشت: بابت برنامه‌های نوروزی کار از نیمه بهمن طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با همکاری دیگر ارگان‌ها همچون شهرداری وارد مرحله اجرایی شد. در همین رابطه در بحث حمل‌ونقل طرح پیش‌فروش اینترنتی را یک هفته زودتر از طرح واقعی یعنی از هفدهم بهمن آغاز کردیم و برای این زمان مشوق‌هایی همچون تخفیف ۱۰ درصدی برای خرید غیرحضوری اعمال شد و بعد از آن طرح واقعی از ۲۳ بهمن شروع و تا پانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح تشویقی و تخفیف ارائه‌شده به مسافران یک هفته پیش از شروع واقعی با استقبال خیلی خوبی مواجه شد که این اتفاق، افزایش ۱۰ درصدی فروش غیرحضوری را به همراه داشت. با این افزایش خرید نسبت به سال گذشته یک گام بزرگ برداشته شد و میزان فروش اینترنتی پایانه جنوب را بهتر از سال‌های قبل کرد. البته در خصوص فروش حضوری هم مشکلی وجود نداشت اما به نظر می‌رسد این استقبال نشان داد که تمایل مردم برای خرید غیرحضوری بیشتر است.

مدیر حمل‌ونقل مسافری پایانه جنوب با تأکید بر طرح‌های نظارتی در ایام نوروز به‌صورت ویژه افزود: با آغاز طرح نوروزی از بیست و سوم، روزهای شلوغی را پشت سر گذاشتیم اما همان‌طور که گفته شد برای این ایام از نیمه بهمن‌ماه کارها اجرایی شده و آمادگی کامل داشتیم. همچون سال قبل جلوتر از زمان اعلام‌شده و با همکاری همکاران ایمنی ترافیک و پلیس طرح‌های امینی را آغاز و با کنترل دقیق سطح ایمنی را بالا بردیم.

وی افزود: همین مسئله باعث شد با نظارت دقیق که حتی با کوچک‌ترین مشکل اجازه حرکت به اتوبوس‌ها داده نمی‌شد روزهای بدون حادثه‌ای را در پیک دور نخست سفرهای نوروزی تجربه کنیم. برای رضایتمندی بیشتر مسافران حتی طرح پرسمان را داشتیم تا با برطرف کردن مشکلات خواسته‌های مسافران خودمان را عملیاتی کنیم. در این میان بحث نوسازی ناوگان همراه با طرح واگذاری اتوبوس‌ها باعث شد با رسیدن عمر ناوگان به کمتر از ۱۰ سال نسبت به سال‌های گذشته که حدود ۱۵ تا ۱۷ سال بود گام بزرگی در مسیر بالا بردن ضریب ایمنی برداشته شود.

اکبر زاده با اشاره به میزان بالای رضایتمندی مسافران نسبت به سال‌های گذشته در پایانه جنوب طبق بررسی‌های صورت گرفته، تصریح کرد: در ایام نوروز برای خدمات بهتر و پاسخگویی مناسب بیشتر در کنار مردم بودیم و نظرسنجی‌ها و صحبت با مسافران نشان داد که نسبت به سال‌های قبل میزان رضایتمندی در این مدت بالا بوده و شرایط بهتری رقم خورده است.

وی ادامه داد: البته در کنار دیگر کارهای نظارتی همراه با بالا رفتن سطح هوشیاری رانندگان دوربین‌های سپهتن پلیس هم کمک زیادی کرد تا با کنترل حرکت رانندگان در داخل اتوبوس‌ها از مبدأ تا مقصد اتفاقات بهتری برای مسافران و سفرها رقم بخورد. ایجاد سرویس‌های فوق‌العاده در زمان پیک‌های سفر در برخی مسیرهای پرتردد، ایجاد فضای پرنشاط در فضای سالن پایانه همچون تئاتر کوتاه، موسیقی زنده، نظارت دقیق بر رستوران‌ها، نمازخانه‌ها و دیگر امکانات بهداشتی و رفاهی پایانه از عمده اقدامات برای افزایش رضایتمندی مسافران بود.  

مدیر حمل‌ونقل مسافری پایانه جنوب با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی ضریب اشغال صندلی در پایانه جنوب نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: افزایش ۱۰درصدی فروش اینترنتی بلیت‌ها و همچنین بالا رفتن فروش بلیت‌های دستی نشان از افزایش سفرها در پایانه جنوب دارد که با ثبت عدد ۲۵ در ضریب اشغال صندلی حکایت از رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل دارد که این عدد ۲۱ بود.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که از بیست و سوم اسفند ۹۶ تا بیست و نهم ۱۷۲۳۰۰ مسافر با ۸۲۹۷ ناوگان جابه‌جا شدند. در مرحله دوم سفرها یعنی از روز نخست فروردین ۹۷ لغایت ششم آمارها حکایت از جابه‌جایی ۹۶۵۵۵ مسافر با ۵۱۸۶ ناوگان دارد. این آمارها حکایت از افزایش استقبال مسافران نوروزی از حمل‌ونقل ناوگان عمومی داشته که قطعاً با برنامه‌ریزی بهتر و ایجاد امکانات مناسب‌تر این عدد بازهم با این استقبال می‌تواند افزایش داشته باشد.

اکبر زاده در پایان با تأکید بر آمادگی کامل پایان جنوب برای مدیریت سفرهای روزهای آخر نوروز و مرحله آخر این سفرها تصریح کرد: در مورد روزهای پایانی سفرهای نوروزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است و تمام پیش‌بینی‌ها برای یک سفر آرام و بدون دردسر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در پایانه جنوب صورت گرفته است. با شرکت‌های مستقر در پایانه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در آماده‌باش باشند تا با ارائه سرویس‌های جایگزین مشکلی بابت جابه‌جایی مسافران نداشته باشیم و شک نکنید مسافر درراه مانده نخواهیم داشت. برنامه ما به نحوی است که با همان قدرت که کار را شروع کردیم برای اتمام سفرهای نوروزی با همان قدرت و توان آماده هستیم هرچند که این طرح‌ها و هدف‌گذاری‌ها مختص نوروز نیست و قطعاً در سال ۹۷ ادامه پیدا داشته و تلاش می‌کنیم کیفیت آن بالاتر برود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.