| کد خبر: 163652 |

بخارایی:

◄ ساعتی یک نفر در تصادفات جاده ای نوروز امسال جان باخت/ باید شرایط را بحرانی اعلام کرد

غول سوانح رانندگی بدون توقف در شبکه حمل‌ونقلی کشته به‌جای می‌گذارد که یک زنگ خطر جدی در شروع سال است و باید شرایط را بحرانی اعلام کرد.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با طرح این سؤال که آیا از این بهتر می‌شد شاهد آماده‌باش گروه‌های امدادی، پلیس راهداری و هلال‌احمر بود، گفت: باوجود آمادگی دستگاه‌های اجرایی تغییری در آمار سوانح به وجود نمی‌آید که این زنگ خطر بزرگی در شروع سال است. این آمار نشان می‌دهد غول سوانح رانندگی بدون توقف در شبکه حمل‌ونقلی کشته به‌جای می‌گذارد که یک زنگ خطر جدی در شروع سال است و باید شرایط را بحرانی اعلام کرد.

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از کشته شدن یک نفر در هر 58 دقیقه در تصادفات جاده‌ای نوروز امسال خبر داد و گفت: این آمار مربوط به کشته‌شدگان درصحنه است و منهای آمار مربوط به افرادی است که در بیمارستان کشته می‌شوند و ما در هر 2 ساعت دو نفر کشته می‌دهیم، یک نفر درصحنه یک نفر در حین انتقال به بیمارستان.

وی بابیان اینکه برای اینکه بگوییم تصادفات نوروزی امسال کاهش داشته یا خیر زود است و باید منتظر گزارش پزشکی قانونی باشیم، ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد غول سوانح رانندگی بدون توقف در شبکه حمل‌ونقلی کشته به‌جای می‌گذارد که یک زنگ خطر جدی در شروع سال است و باید شرایط را بحرانی اعلام کرد.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته درست مطابق سال قبل کشته و مجروح داشتیم و آمار تلفات جاده‌ای کاهش نیافت و در همان رقم 16 هزار نفر در سال باقی ماند.

به گفته بخارایی تصادفات به‌جای خود باقی است و نوروز امسال هم مشابه نوروز قبل شاهد تصادفات زیادی بودیم و به همین دلیل تأکید داریم که این وضعیت بحران اجتماعی است و باید شرایط را بحرانی اعلام کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ادامه داد: باید وارد مقوله آموزش شویم و صداوسیما به این موضوع بپردازد و هیأت دولت جلسات اختصاصی بگذارد و حتی به‌وقت خود عزای عمومی اعلام شود تا مردم نسبت به سوانح رانندگی حساس شوند.

بخارایی با اشاره به اینکه در آستانه روز ملی حمل‌ونقل که روز هفتم اردیبهشت است هستیم، ادامه داد: دستگاه‌های ایمنی قانون‌گذار و اجرایی به بهانه‌ این روز یک‌بار کارنامه خود را مرور کنند و بگویند چه کردند.

او ادامه داد: نمی‌شود اعتبار طرح‌های ایمنی را مطابق طرح‌های توسعه اقتصادی تخصیص دهیم و بعد منتظر معجزه باشم. اگر قرار است کار مؤثری در ارتباط با ایمنی انجام شود و قدم مؤثری برداریم باید یک‌بار مرور کنیم که چه‌کارهای زودبازده و کم‌هزینه‌ای می‌توانیم انجام دهیم و این طرح‌ها را آغاز کنیم. مثل کارهای آموزشی و ازنظر من نوبت آموزش و پروش است که باید وارد شود.

بخارایی گفت: اگر قرار است سال توجه به کالای ایرانی باشد مهم‌ترین کالای ایرانی خودروهای ایرانی است و خودروسازان ایرانی باید به ایمنی بپردازند و تصمیم بگیرند که ماشین‌های ایمن‌تری ساخته شود تا مردم راحت‌تر و نه برحسب اجبار اقدام به خرید خودروی ایرانی داشته باشند.

او ادامه داد: نمی‌شود ورود خودروی خارجی را ممنوع کرد باید شرایط را طوری ارتقا دهیم که مردم نه از سر اجبار و با انتخاب خود برای خرید خودرو ایرانی قدم بردارند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای تهیه نقشه ایمنی راه ادامه داد: نقشه ایمنی راه که نقشه پرخرجی بود تهیه و ارائه داده شد اما کاری روی آن انجام نشد و روی این نقشه تصمیمی گرفته نشد. تنها التهابی بود که خاموش شد و به آن جدی پرداخته نشد.

تصادف

بخارایی با طرح این سؤال که آیا از این بهتر می‌شد شاهد آماده‌باش گروه‌های پلیس، امدادی، راهداری و هلال‌احمر بود، گفت: باوجود آمادگی دستگاه‌های اجرایی تغییری در آمار سوانح به وجود نمی‌آید که این زنگ خطر بزرگی در شروع سال است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.