| کد خبر: 163244 |

◄ رئیس‌جمهور مشکلات رانندگان زندانی در ترکمنستان را پیگیری می‌کند

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: رئیس جمهور در سفر نوروزی به ترکمنستان به موضوع آزادی رانندگان ایرانیان زندانی در این کشور رسیدگی خواهد کرد.

تین نیوز

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: رئیس‌جمهور در سفر نوروزی به ترکمنستان به  موضوع آزادی رانندگان ایرانیان زندانی در این کشور رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، داوود کشاورزیان درباره علت زندانی شدن برخی از رانندگان گفت: علت زندانی شدن برخی از رانندگان مبالغ  عدم پرداخت وجهی است که پلیس ترکمنستان از رانندگان کامیون مطالبه می‌کرده و یا برخی نیز به دلیل همراه داشتن حداقل دارو بازداشت شدند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی به‌سختی اثبات بی‌گناهی رانندگان زندانی در ترکمنستان  اشاره کرد و گفت: در اکثر مواقع صاحبان کالا مواد مخدر را در کالای اصلی جاساز کرده‌اند و در واقع رانندگان مقصر نبوده‌اند اما از سوی پلیس این کشور دستگیر شده‌اند.

او  به پرونده‌سازی مأموران پلیس ترکمنستان برای برخی رانندگان اشاره کرد و گفت: برخی  از رانندگان نیز در زمان توقف و استراحت قربانی قاچاقچیان شده‌اند و موادمخدر به‌صورت مخفیانه در کامیون آن‌ها جاسازی‌ شده است.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: همواره به شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا گفته شده که مقررات سخت‌گیرانه ترکمنستان در زمینهٔ موادمخدر را به راننده‌های کامیون ترانزیت خود متذکر شوند و تا حد امکان از اعزام رانندگان مصرف‌کننده موادمخدر به این کشور خودداری کنند تا بهانه برای دستگیری و زندانی رانندگان به آن‌ها داده نشود.

کشاورزیان تصریح کرد: بااین‌وجود باز هم شاهد بازداشت رانندگان بودیم و تلاش‌های زیادی برای آزادی این افراد انجام شده است.

به گزارش تین‌نیوز، این رسانه پیش‌تر در سلسله گفت‌وگوهایی به موضوع تبادل رانندگان ایرانی زندانی در کشورهای همسایه پرداخته بود که می‌توانید اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.