| کد خبر: 163050 |

110 سامانه ثبت تخلف در راه های خراسان جنوبی فعال است

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: با توجه به آغاز طرح ترافیکی نوروز، 110 سامانه ثبت تخلف در محورهای استان فعال خواهند بود که از این تعداد 56 سامانه دستی و 54 سامانه به صورت ثابت تخلف رانندگان را ثبت می کنند.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین رضایی روز پنجشنبه در آیین رزمایش ترافیکی نوروز 97 و خدمات سفر در محل پلیس راه خراسان جنوبی افزود: این سامانه ها جدا از سرعت غیر مجاز، میانگین سرعت را تا سامانه بعدی محاسبه می کنند و رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند از طریق سامانه های ثابت و سیار جریمه می شوند.
وی با اعلام اینکه 20 ایستگاه ویژه نوروزی در ورودی و خروجی شهرها به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند تصریح کرد: تمامی تیم های کنترل محسوس و نامحسوس بسیج شده اند که با تعداد محدودی از رانندگان که در نظم عمومی اخلال می کنند، برخورد شود.
وی از روند کاهشی تعداد تلفات جاده ای در طرح نوروزی از سال 93 تاکنون خبر داد و گفت: سال 93 متاسفانه در ایام نوروز 36 نفر فوت کردند در حالی که با توجه به اقدام های پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع، این تعداد در سال 96 به 12 فوتی رسید.
رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی علت اصلی تصادف های جاده ای استان را عوامل انسانی اعلام و اظهار امیدواری کرد که با رعایت بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی این آمار کاهش جدی تری داشته باشد.
'بیش از 50 هزار همیار پلیس در طرح نوروزی استان خراسان جنوبی همکاری می کنند.'

** فعالیت 31 پایگاه امدادی هلال احمر
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش تردد در سطح جاده های استان 31 پایگاه این جمعیت آماده خدمت رسانی به هموطنان در استان هستند.
احمد بخشی افزود: از این تعداد، 22 پایگاه ثابت، هشت پایگاه موقت و یک تیم واکنش سریع خواهد بود و در این مدت 2 هزار و 640 امدادگر به صورت آماده باش کامل فعالیت می کنند.
وی به مسافران و افرادی که ممکن است در این مدت دچار حادثه شوند، توصیه کرد: در اولین زمان ممکن با تلفن 112 امدادگران را از وقوع حادثه و مکان آن باخبر کنند تا امدادرسانی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

** فعالیت 400 نیروی مجرب فوریت پزشکی در ایام نوروز
مسئول فوریت های پزشکی شهرستان بیرجند هم گفت: با توجه به آغاز فعالیت های ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی 400 نیروی مجرب فوریت های پزشکی در قالب 64 پایگاه شهری و جاده ای به مسافران خدمت رسانی می کنند.
جواد محمدنژاد با بیان اینکه 2 پایگاه اورژانس هوایی هم در مرکز استان و شهرستان طبس فعال خواهند بود افزود: در این مدت برای خدمت رسانی به موقع 117 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس فعالیت خواهند کرد.
وی از برپایی چهار ایستگاه سلامت در شهرستان های فردوس، سرایان، قاین و نهبندان خبر داد و گفت: این پایگاه ها با هدف غربالگری فشارخون، قند خون و راهنمایی مسافران و گردشگران فعال هستند.
وی اظهار کرد: هماهنگی لازم با تمامی اورژانس ها و بیمارستان های استان برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مصدومان احتمالی انجام شده و امیدواریم همه مردم و مسافران با رعایت قوانین رانندگی و نکات ایمنی، نوروزی ایمن و بی خطر را در این استان تجربه کنند.
به گزارش ایرنا دستگاه های خدمات رسان خراسان جنوبی در نوروز 97 امروز (پنجشنبه 24 اسفند) با اجرای رزمایش ترافیکی در پلیس راه استان، آمادگی و توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.
پلیس راهور، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس، بهداشت و درمان و ... از جمله دستگاه هایی هستند که در این رزمایش حضور داشتند.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت و داشتن آثار تاریخی متعدد و چشم اندازهای طبیعی فراوان حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد.
چشم اندازهای تاریخی و طبیعی در این استان سالانه تعداد زیادی از مسافران را به خود جذب می کند و از طرفی خراسان جنوبی در مسیر زائران امام رضا (ع) است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.