| کد خبر: 162858 |

یک پیشکسوت حمل‌ونقلی:

◄ کاستی‌های بخش حمل‌ونقل با لیدری آخوندی برطرف شد

قرارداد با بزرگ‌ترین کمپانی‌های ساخت هواپیما در جهان شهامت می‌خواست و وزیر راه و شهرسازی توانست با ذکاوت و با استفاده از فرصت پسابرجام هواپیماهای جدید را وارد کشور کند.

تین نیوز

یک پیشکسوت حمل‌ونقلی با اعلام مخالفت خود با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقاد اصلی ما به زمان انتخاب‌شده از سوی نمایندگان مجلس است که بهتر است تجدیدنظر کنند.

محمدقاسم پورتقی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز استیضاح وزیر راه و شهرسازی در شرایط فعلی را مناسب ندانست و گفت: 90 درصد حمل‌ونقل بار و مسافر در بخش جاده‌ای انجام می‌شود و در آستانه نوروز با افزایش سفرهای جاده‌ای روبرو می‌شویم که لیدری و هدایت ان بر عهده وزیر راه و شهرسازی است. در این شرایط درست نمی‌بینیم که لیدر یک مجموعه تغییر داده شود.

این پیشکسوت حمل‌ونقلی که سابقه حضور در سازمان هواپیمایی و وزارت راه و ترابری را دارد، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در این دوره توانست بسیاری از کم‌وکاستی‌های حوزه حمل‌ونقل را برطرف کند و اکنون در آستانه سفرهای 15 روزه هم‌وطنان به اقصی نقاط کشور نباید انتخاب‌ها و تصمیمات درست این مدت دستخوش یک تصمیم غلط قرار بگیرد.

پورتقی که از اعضای جمعیت ایمنی راه‌های کشور نیز هست روشن‌ترین بخش کارنامه وزیر راه‌وشهرسازی را خرید هواپیماهای صفرکیلومتر عنوان کرد و گفت: قرارداد با بزرگ‌ترین کمپانی‌های ساخت هواپیما در جهان شهامت می‌خواست و وزیر راه و شهرسازی توانست با ذکاوت و با استفاده از فرصت پسابرجام هواپیماهای جدید را وارد کشور کند.

به گفته‌ این پیشکسوت عرصه حمل‌ونقل، نوسازی در بخش ریلی و هوایی و انجام قراردادهای بزرگ مالی و تجاری یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش فعالیت‌های وزارت راه‌وشهرسازی در این دوره است.

عضو انجمن شرکت‌های راه‌سازی ایران با اشاره به قراردادهای اخیر در بخش آزادراهی با جلب مشارکت بخش خصوصی گفت: پیش‌تر سهم بخش دولتی 70 درصد و سهم بخش خصوصی 30 درصد بود که اکنون این معادله برعکس شده است و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی به معنای واقعی محقق شده است.

آخوندی در هواپیمای برجامی

وی با توضیح اینکه عمده مشکلات ما در گذشته در همین مرحله تنظیم قرارداد و انتخاب پیمانکار بود ادامه داد: اکنون بسیاری از این مشکلات حل‌شده است و با انجام قراردادها تا 20 درصد کار در مرحله اول انجام می شود.

پورتقی تلاش وزیر راه‌وشهرسازی برای پایان دادن به مدیریت اتوبوسی را نیز قابل‌تأمل دانست و گفت: اینکه وی تلاش می‌کند از داخل بدنه هر سازمانی اقدام به انتخاب لیدر کند؛ باعث می‌شود توسعه به معنای واقعی و به دست متخصصان مربوطه انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.