| کد خبر: 162533 |

◄ طرح نوسازی ناوگان باری فرسوده برای مالکان جذابیت ندارد

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن ایران و کارشناس اقتصاد و انرژی گفت: احتمال اجرایی شدن طرح نوسازی ناوگان فرسوده سنگین بسیار کم است.

تین نیوز

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن ایران و کارشناس اقتصاد و انرژی گفت: احتمال اجرایی شدن طرح نوسازی ناوگان فرسوده سنگین بسیار کم است.

به گزارش تین‌نیوز، جواد نوفرستی گفت: طرح نوسازی خودروهای سنگین در راستای  ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است.

نوفرستی گفت: خودروهای فرسوده سنگین دارای ایمنی پایین هستند و نقش زیادی در آلودگی هوا نیز دارند. طرح نوسازی خودروهای سنگین  طرح خوبی است اما واقعیت این است  که چنین طرح‌هایی قبلاً امکان اجرا شدن پیدا نکرده‌اند.

نوفرستی با اشاره به اینکه مالک بخش عمده‌‌ای از خودروهای سنگین خود دولت است، می‌گوید: دولت همواره اعلام می‌کند، به مالکان خودروهای فرسوده تسهیلات اعطا می‌کند تا خودرو خود را تعویض کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که مالک بسیاری از این خودروها عمدتاً خود دولت، شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی هستند.

او در ادامه گفت: طرح نوسازی خودروهای فرسوده برای مالکان خودرو جذابیت ندارد و معمولاً تا زمانی که خودرو آن‌ها قابل‌استفاده است، نسبت به نوسازی آن اقدام نمی‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، او اهرم فشار قانونی را برای نوسازی خودروهای فرسوده سنگین ضروری اعلام کرد و گفت: مانع قانونی محکمی در برابر فعالیت خودروهای فرسوده سنگین وجود ندارد و از طرفی قیمت سوخت نیز در کشور پایین است که درنهایت باعث عدم تمایل رانندگان برای تعویض خودرو می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی که در جاده‌ها اجازه تردد ندارند، اما متأسفانه می‌بینیم که شب‌ها در کلان‌شهرها حضور پیدا می‌کنند که باعث آلودگی کلان‌شهرها می‌شوند.

این در حالی است که همیشه هم گفته‌اند که اتوبوس‌ها و کامیون‌های بالای ۲۵ تا ۳۰ سال نباید تردد داشته باشند و به‌تدریج باید جایگزین شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.