| کد خبر: 161068 |

◄ پیشرفت 40درصدی کریدور زاگرس

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت گفت: 40 درصد از تعهدات شرکت ساخت در راستای تبدیل جاده‌های اصلی کریدور 10(زاگرس) به مسیر چهار خطه اصلی یا بزرگراه انجام‌شده است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت گفت: 40 درصد از تعهدات شرکت ساخت در راستای تبدیل جاده‌های اصلی کریدور 10(زاگرس) به مسیر چهار خطه اصلی یا بزرگراه انجام‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا کدخدازاده گفت: طبق قانون 831 کیلومتر راه اصلی از حدود ۱۵۰۰ کیلومتر کریدور10 باید به مسیر چهارخطه اصلی یا بزرگراه تبدیل شود که بخشی از آن محقق شده است و الباقی در مرحله انعقاد قرارداد یا برگزاری مناقصات است.

کدخدازاده بیان کرد: به‌طورکلی هدف از تعریف کریدور ارتقای مسیر در راستای دستیابی به یک ترافیک ایمن و سریع است و بر همین اساس تشخیص ارتقا سطح سرویس قطعات به بزرگراه و آزادراه مطرح نیست.

کدخدازاده کریدورگفت: کریدور شماره ۱۰  یکی از کریدورهای مهم و مطرح ازنظر جذب بار ترانزیتی و توزیع بار ترافیکی استان‌های واقع در مسیر کریدور نقش پررنگی دارد.

او  گفت: دو مرز مهم و اصلی کشور یعنی مرز بازرگان و بندر امام خمینی مبدأ و مقصد این کریدور محسوب می‌شود و استان‌های موجود در مسیر این کریدور نیز جزو استان‌های مرزی یا نزدیک به مرز‌های غربی کشور به شمار می‌روند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای اظهار کرد: ساخت یک بزرگراه یا آزادراه به‌عنوان یک جاده بااهمیت علاوه بر تسهیل تردد ترافیک عبوری زمینه توسعه را نیز فراهم می‌کند و رشد و توسعه شهرها و مناطق اقتصادی پیرامون آن نیز فراهم می‌شود .

به گزارش پایگاه وزارت راه‌و‌شهرسازی، وی افزود: در شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین قطعات کریدور شماره ۱۰ به‌علاوه بخش مرکزی شاهد توسعه آزادراهی هستیم. ازاین‌رو منطقه‌ای که برای بخش خصوصی جذابیت سرمایه‌گذاری داشته باشد به‌طور حتم جهت ارتقا سطح سرویس به آزادراه پیشنهاد خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به فواید ارتقا سطح سرویس به آزادراه بیان داشت: مزیت آن مشارکت بخش خصوصی با توجه به اعتبارات محدود بخش دولتی است همچنین  مزیت‌ دیگر آن دستیابی به بالاترین سطح ایمنی مانند قوس‌های دارای مشخصات و تقاطع‌های غیر هم‌سطح ایمن در میان راه‌ها است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها با توجه به اهمیت کریدور شماره ۱۰ گفت: دولت برای تأمین اعتبار تکمیل کریدور 10  تمایل به جذب سرمایه‌‌های خارجی دارد.

در همین راستا  شرکت «آناس» ایتالیا پس از بررسی نهایی اعلام کرد که حاضر به تأمین اعتبار از طریق سرمایه‌گذاری در قسمت‌هایی و فاینانس در بخش‌های دیگری از این کریدور هستند. البته بعضی از قطعات کریدور فاقد جذابیت سرمایه‌گذاری است که همچنان پیگیر مذاکرات بر سر این قطعات هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.