| کد خبر: 160287 |

◄ راهداران در تلاش شبانه روزی برای بازگشایی مسیرها بودند

ما در استان‌های قزوین، زنجان، تهران، مازندران، البرز و بخشی از استان قم، اقدامات قبل از بارش را انجام داده بودیم اما با توجه به حجم ترافیک شدید در محورهای مواصلاتی جاده‌ای، انسداد مسیرها گریزناپذیر بود و در برخی خطوط حتی برای دو روز هم مسیر بسته شد.

تین نیوز

ترکیب ورود سامانه بارشی به کشور در دو روز گذشته و تخصیص 90 درصد از حجم سفرهای بین‌شهری به حمل‌ونقل جاده‌ای، می‌تواند در معابر جاده‌ای شرایطی را به‌وجود آورد که مدیریت بحران بدون کمک سایر شئون حمل‌ونقل از جمله حمل‌ونقل ریلی از پس آن برنیاید. اتفاقی که در روزهای اخیر در کشور افتاد.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون سازمان راهداری درباره آماده‌باش سازمان در روزهای اخیر و در سطح جاده‌های کشور، گفت: ما در استان‌های قزوین، زنجان، تهران، مازندران، البرز و بخشی از استان قم، اقدامات قبل از بارش را انجام داده بودیم اما با توجه به حجم ترافیک شدید در محورهای مواصلاتی جاده‌ای، انسداد مسیرها گریزناپذیر بود و در برخی خطوط حتی برای دو روز هم مسیر بسته شد.

حسن‌نیا ادامه داد: اقدامات زیادی در جهت باز کردن مسیر انجام دشد،  اقدامات پس از بارش نیز با استفاده از پتانسیل حداکثری ادارات استان‌های هم‌جوار مثل استان‌های همدان، قم، تهران، قزوین و اتوبان‌های تهران-قم، تهران-ساوه و اتوبان قزوین، با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

معاون سازمان راهداری افزود: اتوبان تهران-قم و ساوه دیر بازگشایی شد و از آن جایی که مردم به گردن ما حق‌دارند و ما وظیفه‌داریم به‌عنوان کارگزار دولت، وظیفه‌مان را در قبال آنها به نحو احسن انجام دهیم، ضمن اینکه انجام وظایف انسانی هم وظیفه قائی ماست، بنابراین نهایت تلاش خود را کردیم تا مردم به خطر نیفتند.

این مقام مسئول افزود: همواره وظیفه ما این است که مردم در تغییرات جوی به مخاطره نیفتند. ولی این مخاطره جانی ممکن است گاهی با وضعیت و ظرف زمانی مغایرت داشته باشد. ضمن اینکه مردم هم خودشان باید موارد ایمنی را رعایت کنند. همین‌الان من محور قدیم تهران-قم هستم و دیشب هم در مسیر تهران-ساوه بودم. ببینید برای هر کاری الزاماتی وجود دارد. یکی از الزامات حرکت در جاده برفی، استفاده از زنجیر چرخ است و مردم در این زمینه کوتاهی کردند.

حسن‌نیا ادامه داد: داشتن زنجیر چرخ در تسریع خدماتی که ما می‌دهیم می‌تواند تأثیرگذار باشد. روزانه 8 میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد می‌کند و مسائل و مشکلات زیادی را راهداران حل می‌کنند. ما هم پتانسیل خودمان را داریم و اگر کاستی داشتیم از مردم عذرخواهی می‌کنیم و سعی می‌کنیم برای دفعات بعد بهتر باشیم. اما کارشناسان و مردم نیز باید با تعمق بیشتری نظر دهند. مگر کشورهای دیگر برف و انسداد مسیر ندارند؟! ما هم مثل بسیاری از نقاط دنیا اقدام به نمک و شن‌ریزی کرده‌ایم. قبل و بعد از بارش هم طبق نُرم دنیا این کار را انجام دادیم.

او افزود: ما سالانه 90 هزار تن تا 120 هزار تن از این مخلوط برای بازگشایی مسیرها در استان‌های مختلف که بیشتر در استان‌های البرز، تهران، مازندران و همدان است، استفاده می‌کنیم.

حسن‌نیا درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای نیز گفت: نوسازی ناوگان یکی از دغدغه‌های کشور است اما در این مقطع اگر بخواهیم اشکال پیش آمده را به پای عدم نوسازی ناوگان بگذاریم، از عدالت دور شده‌ایم. البته که تجهیزات کشورهای مختلف روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود. اما در این مقطع بیان مطالب این‌چنینی شاید از نگاه کارشناسانه درست نباشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: 15 هزار راهبر برای سفرها در مقاطع مختلف، یعنی در سرما و گرما نزدیک به 220 هزار کیلومتر راه را راهبری می‌کنند. کشور نزدیک به 400 هزار دستگاه و 170 کیلومتر پل دارد. راهداری از همه این‌ ابنیه‌ها روزانه نگهداری می‌کند. اینها وظابف متعدد ما است، ضمن اینکه ما انتقادپذیریم و چشم به آینده بهتر هم داریم. راهداران ما شبانه‌روز مشغول ارائه خدمت هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.