| کد خبر: 158619 |

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری خبر داد:

نوسازی ادوات راهداری با هدف احیای هپکو

در سال جاری از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین موجود حدود ۷۰ درصد جهت انجام عملیات راهداری محورهای اصلی و شریانی کشور مستقر شد که محل و نحوه‌ استقرار و چیدمان دستگاه مذکور توسط ادارات کل استان‌ها بر اساس نیاز در نقشه‌ها و پلان‌های محورها با شرح وظایف مربوطه مشخص شده است.

تین نیوز

وضعیت نامناسب فنی ماشین‌آلات و ادوات راهداری زمستانی هرساله مانع اصلی کمک به مسافران در راه مانده بود. اما امسال و هم‌زمان با آغاز اجرای برنامه نوسازی تجهیزات و ادوات سازمان راهداری تا حدودی این مشکل برطرف شده است.

داریوش نصر، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» گفته است: «۶۰ دستگاه نمک‌پاش هوشمند خریداری شده و ۴۱ دستگاه در استان‌های هدف توزیع شده. ضمن اینکه ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین جهت مدیریت بحران با هدف احیای هپکو به این شرکت سفارش داده شده است.»

این تفاهم‌نامه که برای نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و استفاده از این تجهیزات در شرایط بحرانی توسط ستاد مدیریت بحران کشور امضا شده شامل انواع گریدر، لودر، بیل مکانیکی و بلدوزر است که باید ظرف مدت چند سال تولید و تحویل شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا امسال هم مجبور به استفاده از تجهیزات کهنه هستید؟ گفت: قرارداد خرید تجهیزات جدید منعقد شده است و با تأمین اعتبار به موقعی که انجام گرفت بخشی از ماشین‌آلات خریداری‌، تحویل و وارد ناوگان شده است. هم‌چنین در سال جاری از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین موجود حدود ۷۰ درصد جهت انجام عملیات راهداری محورهای اصلی و شریانی کشور مستقر شد که محل و نحوه‌ استقرار و چیدمان دستگاه مذکور توسط ادارات کل استان‌ها بر اساس نیاز در نقشه‌ها و پلان‌های محورها با شرح وظایف مربوطه مشخص شده است.

نصر افزود: با توجه به انتزاع معاونت راهداری از راه و شهرسازی استان‌ها و انتقال وظایف آنها به ادارات کل حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها از سال گذشته انجام عملیات راهداری در فصول مختلف سال توسط ادارات کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها انجام می‌شود. در این راستا نزدیک به هزار و ۸۰۰ نفر پرسنل و نیروی انسانی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول انجام عملیات پشتیبانی و اجرایی هستند.

نصر در مورد برنامه بازسازی و نوسازی ادوات راهداری گفت: هم‌چنین بر اساس صورت‌جلسه تفاهم‌نامه وزیران راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت و وزارت کشور مبنی بر خرید ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین جهت مدیریت بحران، سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور موضوع را مورد پیگیری قرار داده که مقرر شده جهت احیای شرکت هپکو این ماشین‌آلات به این شرکت سفارش داده شود که درحال‌حاضر معاونت برنامه‌ریزی کشور در حال تأمین اعتبارات آن است.

او افزود: در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ناوگان و تجهیزات راهداری ابلاغ اعتبار شده که تاکنون تنها ۲۰ درصد آن اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.