خادمی تاکید کرد:
جزئیات آغاز عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر از راه اصلی محور قیر- جهرم
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با ظرفیتهای بزرگی که در استان فارس چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ما باید نگاه ویژهای به این استان داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با ظرفیتهای بزرگی که در استان فارس چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ما باید نگاه ویژهای به این استان داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر از راه اصلی محور قیر – جهرم اظهار داشت: اصلیترین مشکل در پروژههای عمرانی کشور تأمین منابع مالی است و در بحث بهسازی محور قیر به جهرم نیاز به تقریباً ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که با وجود وضعیت مالی کشور انجام کل مسیر یکجا میسر نیست.
وی افزود: اما تلاش میکنیم بتوانیم قطعه به قطعه آن را به پایان برسانیم و عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر را امروز آغاز میکنیم و با توجه به گردنههای سختی که در این محور وجود دارد هزینه اجرایی بهسازی این مسیر بسیار بالاست و تلاش میکنیم در سالهای بعد تمامی مسیر را بهسازی کنیم.
فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب راههای شهرستان قیر اشاره کرد: باید به محورهای شهرستان قیر توجه ویژه شود.
وی همچنین گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب راههای شهرستان قیر و اهمیت این شهرستان و بازدید اخیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی پروژههای خوبی در این شهرستان آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس تاکید کرد: عملیات بهسازی محور فیروزآباد به قیر با توجه به شرایط نامطلوب محور آغاز شده است و در دست اجراست.
وی افزود: با توجه به بازدیدی که اخیراً مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از این محور داشتند و تأکید وی که راههای شهرستان قیر در اولویت کاری قرار گرفته شود و مجوزی که از وزارت راه و شهرسازی برای ما صادر شد ۲۰ کیلومتر از محور قیر – جهرم از سمت شهرستان قیر را به مناقصه گذاشتیم و امروز با این مراسم عملیات اجرایی آن آغاز میشود.
وی گفت: قبلاً ۱۰ کیلومتر این محور از سمت جهرم آغاز شده بود و در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مسیر ۷۰ کیلومتری محور قیر – جهرم گفت: ۳۰ کیلومتر این محور در برنامه اجرایی قرار گرفته و ۴۰ کیلومتر باقیمانده که شرایط بسیار نامطلوب و کیفیت پایینی دارد نیز با حمایت وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه آن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل عملیاتی شود و بتوانیم در زمان کوتاهی کل ۷۰ کیلومتر را بهسازی و ارتقاء دهیم.
وی با توجه به اهمیت محور قیر – جهرم افزود: در واقع عنوان اصلی این مسیر فسا – جهرم – قیر است و با بهسازی و تبدیل این محور به راه اصلی ما شرق استان را از طریق جهرم – قیر به عسلویه ارتباط میدهیم و در حقیقت محور شرق فارس را به غرب فارس و به محور عسلویه که یک قطعه ویژه و پراهمیت است اتصال مییابد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعتبار مورد نیاز جهت انجام از پروژه را ۱۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حجم خاکریزی این پروژه ۲۰۸۰۰۰ مترمکعب و حجم خاکبرداری ۱۰۲۰۰۰ مترمکعب است.
وی در پایان افزود: تعداد ۳۸ دستگاه پل در طول مسیر مطالعه شده که اجرا میگردد و حجم آسفالت مصرفی ۶۲۰۰۰ تن خواهد بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.