| کد خبر: 15735 |

تسهیل فروش بلیت‌ برای سفر‌های تابستانی / فعالیت ۹۸۰ دستگاه دوربین جاد‌ه‌ای / جاده‌ها هوشمند شدند

تین نیوز |  مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به ثبت تخلفات رانندگی توسط 400 دوربین ثبت سرعت و فعالیت 580 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور در تابستان، از بازرسی ایمنی ناوگان عمومی مسافری قبل از حرکت و تسهیل شرایط تهیه بلیت اتوبوس برای مسافر خبر داد و گفت: ظرفیت کافی در ناوگان عمومی مسافری وجود دارد.
 
جواد هدایتی  درباره آماده‌سازی جاه‌ها در راستای افزایش ایمنی و هوشمندسازی محور‌‌های مواصلاتی کشور در دور دوم سفرهای تابستانی، اظهار داشت: مسافرت‌های تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان در تعطیلات عید فطر از 6 مرداد آغاز ‌شد که این دوره طرح سفر‌های تابستانی تا حدود 4 مهرماه ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تابستان در این مدت با کاهش سفر‌ها مواجه بودیم، اما پیش‌بینی می‌شود در دوم سفر‌های تابستانی افزایش سفرها و میزان تردد خودرو در جاده‌ها روی دهد.
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بیان کرد: آماده‌سازی جاده‌‌ها و آمادگی برای ارائه خدمات به مسافران در دور دوم سفرهای تابستانی شامل دو بخش کلی است؛ اولین بخش «حوزه نظارت بر فعالیت‌های حمل و نقلی» است و دومین بخش «حوزه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به راهداری» شامل آماده‌سازی جاده‌ها و اقداماتی که‌ به بهبود ایمنی جاده‌ها منجر می‌شود، است.
 
‌* تشکیل جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها تا قبل از پایان ماه رمضان
 وی بیان کرد: در مورد بحث ایمنی، مهمترین اقدامات این حوزه تشکیل جلسات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور همه ارگان‌های دست‌اندرکار جاده شامل وزارت راه، سازمان راهداری، پلیس‌راه، اورژانس، پزشکی قانونی، هلال احمر و از این قبیل است.
 
هدایتی ادامه داد: به سبب تقسیماتی که در آن حوزه اتفاق افتاد، کارگروه‌هایی تشکیل‌ و به استان‌ها ابلاغ شد، تا جلسات کمیسیون‌های ایمنی در استان‌ها هم تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان تشکیل شود.
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بیان کرد: این جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها موجب افزایش سطح هماهنگی و همکاری‌ لازم بین دستگاه‌های اجرایی دخیل در بخش ایمنی راه‌ها، در مباحثی مانند نظارت، ایمنی سیر و اطلاع‌رسانی است، تا بدین ترتیب در این حوزه هم‌افزایی رخ دهد و اقدامات زودبازدهی‌ را با توجه به فرصت انجام داد.
 
* بکارگیری اطلاعات مرکز مدیریت راه‌ها برای ‌کاهش زمان حضور در رفع ترافیک جاده‌ها
 وی بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان متولی اصلی جاده‌های کشور موضوع آماده‌باش مراکز مدیریت راه‌های استان‌ها و مرکز مدیریت راه‌های کشور را در دستور کار خود قرار داده است، در این راستا‌ بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌ها و تجهیزاتی که در مراکز مدیریت راه‌های کشور نصب شده است، در دستور کار قرار دارد.
 
هدایتی افزود: به کارگیری اطلاعات تجهیزات موجود در مراکز مدیریت راه‌ها نظیر دوربین‌های نظارت تصویری، اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی در گردنه‌های برف‌خیز، ترافیک گلوگاه‌ها و رصد این اطلاعات در دستور کار است، تا اگر حادثه‌ای در جاده‌ها منجر به توقف جریان ترافیک شود، یا اگر افزایش میزان ترافیک در محوری رخ دهد، بتوان به سرعت از طریق هماهنگی با عوامل مستقر در جاده‌ها نظیر راهداران و پلیس‌راه، حضور در محل را سرعت بخشید.
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بیان کرد: از مهمترین عوامل مدیریت سوانح و مدیریت سریع بحران در کشورها، هماهنگی عملیاتی دستگاه‌های همکار، هنگام بروز حوادث است که این هماهنگی هر چه بهتر باشد، خسارت جامعه کمتر خواهد بود.‌
 
هدایتی با بیان اینکه نقش هماهنگی عملیاتی در بحث امداد و نجات امری ضروری است، افزود: در بعضی از مسیر‌های مواصلاتی، ترافیک عبوری‌ در برخی از ایام افزایش می‌یابد که در این راستا هماهنگی‌ لازم با پلیس راه ناجا، دستگاه‌های امدادی، هلال احمر و اورژانس انجام شده است، تا خدمات به مسافران تقویت شود، ضمن آنکه حضور سریع در این محور‌ها وجود داشته باشد، تا اختلالی در ترافیک عبوری ایجاد نشود.
 
وی با بیان اینکه شرکت‌های امداد خودرو نیز در آماده‌باش کامل هستند، بیان کرد:‌ به این شرکت‌ها‌ ابلاغ شده است که از تمام توان و نیروهای عملیاتی خود استفاده کنند تا در جاده‌ها حضور یابند و نیاز به امداد فنی خودروها را پاسخ دهند.‌
 
* جاده‌‌های کشور هوشمند شده‌‌اند/ ثبت تخلفات رانندگی توسط 400 دوربین ثبت سرعت
 مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بیان کرد: دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های کشور شامل 400 دوربین ثابت است که ثبت تخلفات را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند، ‌اطلاعات این دوربین‌ها ابتدا‌ به مراکز مدیریت راه‌های کشور منتقل می‌شود و پس از آن‌ در اختیار راهور ناجا قرار می‌گیرد.
 
هدایتی با اشاره به هوشمند‌سازی جاده‌های کشور بیان کرد: مراکز مدیریت راه‌های کشور در آماده‌باش کامل هستند، تا بتوانند از تمام براساس اطلاعات دریافتی از دوربین‌های نظارتی‌، سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر خط‌، تصاویر دریافتی از گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور،‌ اطلاعات تابلوهای VSL (اعلام محدودیت سرعت) و VMS (پیام های متغیر خبری) و اطلاعات سیستم‌های توزین در حال حرکت استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: از طریق تابلو‌‌های پیام متغیر و سرعت متغیر ‌می‌توان پیام‌های ترافیکی را متناسب با تغییرات جاده‌ای‌ منتقل کرد؛ در تابلوهای vsl محدودیت سرعت در شرایط مختلف جوی به رانندگان اعلام می‌شود تا در صورت بارش نزولات جوی سرعت حرکت وسایل نقلیه‌ کاهش یابد همچنین سرعت حرکت در روز و شب نیز به طور متغیر تنظیم می‌شود.
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار داشت: در ‌تابلوهای vms نیز‌ پیام‌های ترافیکی و ایمنی‌ به کاربران جاد‌ه منتقل می‌شود.
 
هدایتی با اشاره به فراهم سازی زمینه انتقال اطلاعات تابلوهای پیام متغیر، بیان کرد: از نظر زیرساختی و عملیاتی محورهای خاصی را برای همکاری ارگان‌هان‌های دست‌اندر کار جاده مدنظر قرار داده‌ایم‌.
 
* فعالیت 580 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور
 هدایتی با اشاره به فعالیت تجهیزات و سامانه‌های هوشمند در جاده‌های کشور، اضافه کرد:‌سازمان راهداری 580 دستگاه دوربین نظارت جاده‌ای در گردنه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای نصب کرده است که می‌توانیم اطلاعات آن را در اختیار ارگان‌های دست‌اندرکار جاده نظیر پلیس‌راه، هلال احمر، اورژانس و از این قبیل‌ قرار دهیم؛
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری تأکید کرد: تبادل آنلاین اطلاعات حوادث و سوانح رانندگی، به مدیریت بهتر حوادث می‌انجامد‌.
 
‌* تأکید بر بازرسی ایمنی ناوگان عمومی مسافری قبل از حرکت/ استقرار نماینده سازمان در پایانه‌ها ‌
 وی با اشاره به آماده‌سازی ناوگان عمومی مسافری جاد‌ه‌ای برای سفر‌های تابستانی، بیان کرد: به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تجهیزات لازم در پایانه‌های مسافری ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت به مسافران وجود داشته باشد و پایانه‌ها در آمادگی کامل هستند.
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری ادامه داد: در مورد بازدید از ناوگان قبل از حرکت، وظایف نماینده فنی شرکت‌های تعاونی، رعایت شرایط ایمنی، ایجاد امکانات مناسب و نظافت ناوگان، سلامت سیستم‌های سرمایش و گرمایش، فعالیت سیستم‌های صوتی و تصویری و از این قبیل تأکیدات لازم انجام شده است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی سفر، مدیریت و نظارت حمل و نقل و بهره‌برداری، گفت: در پایانه‌های مسافری تیم‌های نظارتی‌ با ظرفیت عملیاتی کامل حضور یافته‌‌اند و با همکاری شرکت‌های حمل و نقلی و تشکل‌ها و انجمن‌ها، موضوع جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی مسافری مدیریت می‌شود.‌
 
هدایتی تأکید کرد: افزایش ایمنی تردد، کاهش تصادفات، میزان رضایت مسافران و کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌های تعاونی‌ مسافری از مواردی است که باید رعایت کنند.
 
وی همچنین به حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌های در این ایام در پایانه‌های مسافری کشور اشاره کرد و گفت: مسافران می‌توانند هر گونه انتقاد، پیشنهاد و شکایات خود را به نمایندگان سازمان راهداری مستقر در دفاتر این سازمان در پایانه‌‌ها انتقال دهند.
 
* تسهیل تهیه بلیت اتوبوس برای مسافران/ ظرفیت به تعداد کافی وجود دارد ‌
 مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بیان کرد: طبق هماهنگی با تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های حمل و نقل جاده‌ای مسافری، تلاش شد از این پس فروش اینترنتی بلیت اتوبوس هر چه منسجم‌تر انجام شود.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ‌27 شرکت حمل و نقلی عمومی جاده‌ای دارای سایت اینترنتی فروش بلیت هستند، اظهار داشت:‌ برخی از شرکت‌های تعاونی علاوه بر ‌فروش اینترنتی، به طریق پیامکی و تلفنی نیز‌ فروش بلیت را انجام می‌دهند.
 
هدایتی اضافه کرد‌: همچنین پایگاه اینترنتی www.mosaferyar.ir و www.payane.ir برای ‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در خدمت مسافران حمل و نقل عمومی جاده‌ای است البته فروش بلیت از طریق سایر ‌آدرس‌های اینترنتی اختصاصی شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافر نیز انجام می‌شود.
 
وی با تأکید بر لزوم مدیریت سفر توسط مردم، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت مناسب حوزه حمل و نقل جاده‌ای میزان عرضه صندلی در این مدل حمل و نقلی برخلاف دیگر مدل‌های حمل و نقلی بالاتر از تقاضا است، در ناوگان عمومی جاد‌ه‌ای صندلی به تعداد کافی برای متقاضیان وجود دارد و تنها مدیریت سفر توسط مسافران لازم است.
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار داشت:‌ در فصل تابستان‌ 1100 دفتر در پایانه‌ها و مراکز شهری، به مسافران خدمات ارائه می‌دهند،‌ از مردم می‌خواهیم با برنامه‌ریزی سفر، بلیت خود از را محل ‌فروش اینترنتی و حضوری تهیه کنند تا شرکت‌های تعاونی بتوانند ناوگان مسافری به اندازه کافی در این ایام در اختیار مردم قرار دهند.
 
وی ادامه داد: فروش حضوری بلیت اتوبوس در محل پایانه‌های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت تعاونی مسافری انجام می‌شود.
 
‌* تجدید خط‌کشی 23هزار کیلومتر جاده و اجرای 2200 کیلومتر شیار لرزاننده‌
 هدایتی با اشاره به فعالیت‌‌های سازمان راهداری برای آماده‌سازی کیفی جاده‌ها در ایام تابستان، گفت: موضوع تأمین روکش نواحی ضروری در راه‌های پرتردد، از چند ماه گذشته بر اساس میزان بودجه در دستور کار قرار گرفت تا در دور دوم سفرهای تابستانی حتی‌الأمکان رویه آسفالت جاده‌ای، مناسب باشد.
 
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه در این مدت حدود 23 هزار کیلومتر خط‌کشی جاده تجدید شده است، گفت: آشکار‌سازی نواحی و نصب مسیر‌نما در برخی از راه‌های کشور انجام شده است، به خصوص در نقاط پرحادثه به این موضوع بیشتر توجه شده است.
 
وی بیان کرد: همچنین 2186 کیلومتر شیار لرزاننده میانی که عمدتاً وظیفه اطلاع‌رسانی به راننده را برعهده دارند، در حاشیه راه‌ها‌ ایجاد شده است، ضمن آنکه حضور پررنگ گشت‌های راهداری را در سطح جاده‌ها خواهیم داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.