| کد خبر: 156877 |

برف و کولاک بیش از 300 خودرو را در گردنه الماس خلخال زمین گیر کرد

بارش برف همراه با کولاک شدید و محدودیت دید درگردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم سرنشینان بیش از 300 خودروی عبوری از این جاده را زمین گیر کرد.

تین نیوز

بارش برف همراه با کولاک شدید و محدودیت دید درگردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم سرنشینان بیش از 300 خودروی عبوری از این جاده را زمین گیر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سرنشینان بیش از 300 خودرو سواری که در اثر کولاک شدید ، محدودیت دید و یا وجود نفص فنی در موتور خودروها در گردنه صعب العبور الماس متوقف شده بودند با تلاش امدادگران این جمعیت امدادرسانی شده و به مسیرهای خود به سمت استان گیلان و خلخال ادامه دادند.

حجت الاسلام عبدالاحدبابایی افزود: شدت برف و کولاک در گردنه سخت الماس به حدی بود که با وجود باز بودن جاده به علت محدودیت دید ناشی از کولاک شدید که سرعت آن به بیش از 100 کیلومتر در ساعت می رسید بسیاری از رانندگان خودورهای عبوری از این گردنه قادر به ادامه مسیر نبوده و در میان راه به ناچار متوقف شدند.

وی اظهار کرد: تعدادی از سرنشینان خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک نیز پس از انتقال به پایگاه امداد و نجات هلال احمر و مدتی استراحت در این پایگاه با آرام شدن شراط جوی به مسیر خود ادامه دادند.

گردنه 2 هزار و 300 متری الماس در 20 کیلومتری از مرکز شهرستان خلخال در جاده خلخال به اسالم در جنوب اردبیل واقع شده و در در فصول سرد سال به علت بارش های سنگین برف همراه با کولاک ناشی از وزش باد دایمی همواره موجب بروز مشکلات متعددی برای سرنشینان خودروهای عبوری از این گردنه سخت می شود.

23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.