| کد خبر: 156787 |

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

پیش‌بینی باران و برف برای اغلب استان‌های کشور/ هشدار به رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی

کارشناس هواشناسی کشور امروز برای استان‌های ساحلی دریای‌خزر، غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارندگی پیش‌بینی کرد.

تین نیوز

کارشناس هواشناسی کشور امروز برای استان‌های ساحلی دریای‌خزر، غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارندگی پیش‌بینی کرد.

به‌گزارش‌ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان هواشناسی‌کشور، بارش باران و برف برای آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال وبختیاری ، ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد ، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران ، تهران و البرز و بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و مازندران پیش بینی شده است.

این سازمان توصیه کرد به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

بر اساس هشدار این سازمان، بارش شدید باران، احتمالا با رعد و برق و وزش باد شدید ، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و در مناطق سردسیر و کوهستانی، بارش برف و وزش باد، کولاک برف، لغزندگی معابر و اختلال در تردد جاده های کوهستانی و کاهش دید همراه می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدارسازمان‌هواشناسی‌کشور، افزایش‌فعالیت سامانه، گستره بارش‌غرب، جنوب‌ غرب و همچنین استان‌های ساحلی دریای‌خزر و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی را دور از انتظار ندانست و گفت: بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

احد وظیفه افزود: از اواخر وقت امروز بارش در نوار غربی کشور کاهش می‌یابد و بارندگی در این روز غالباً در زاگرس جنوبی و دامنه و ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی برای فردا بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در شرق مازندران، غرب گلستان و بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات خراسان شمالی را پیش بینی کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.