| کد خبر: 156696 |

دفاع رئیس پلیس‌راه خوزستان از طرح کاهش سرعت در جاده‌ها

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه سرعت بالا و غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات در خوزستان است، اجرای طرح کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها را در کاهش تعداد و شدت تصادفات بسیار اثربخش دانست.

تین نیوز

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه سرعت بالا و غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات در خوزستان است، اجرای طرح کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها را در کاهش تعداد و شدت تصادفات بسیار اثربخش دانست.

سرهنگ رضا دولتشاهی در خصوص اثربخشی طرح کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها اظهار کرد: کاهش سرعت تاثیری زیادی بر جلوگیری از بروز تصادفات دارد چون سرعت زیاد بیشترین عامل بروز تصادفات است.

به گفته وی، منظور از سرعت‌های غیرمجاز، سرعت‌های فراتر از سرعت مجاز نیست بلکه مقصود ما از سرعت‌های غیرمجاز، سرعت‌های غیرمطمئنه است. چه بسا سرعت یک خودرو مجاز باشد، اما مطمئنه نباشد و همین سرعت غیرمطمئنه موجب وقوع تصادف شود.

رئیس پلیس‌راه خوزستان افزود: اجرای طرح کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز که از سوی سازمان راهداری کشور مطرح شده است، قطعا می‌تواند سرعت خودروها را به همان سرعت مطمئنه که مد نظر ما است، برساند.

دولتشاهی با اشاره به تأثیر کاهش سرعت مجاز بر شدت تصادفات نیز عنوان کرد: اگر سقف سرعت مجاز کاهش یابد، قطعا از شدت تصادفات با هر عامل دیگری حتی عواملی نظیر عدم توجه به جلو، خواب‌آلودگی و ... می‌کاهد و به تبع آن موجب کاهش میزان تلفات تصادفات جاده‌ای می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صرف کاهش سرعت مجاز، بدون استانداردسازی جاده‌ها می‌تواند اثربخش باشد، بیان کرد: به‌طورکلی در هر تصادفی سه عامل نقش دارند که عبارتند از عامل انسانی، عامل جاده و عامل وسیله نقلیه (خودرو).

او افزود: کاهش سرعت مجاز که به عامل انسانی مربوط می‌شود، در کوتاه‌مدت هم می‌تواند جواب بدهد و اثربخشی خود را نشان دهد اما بحث استانداردسازی جاده‌ها بسیار زمان‌بر است و در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست. البته باید وضعیت جاده‌های کشور نیز حتماً استاندارد شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رئیس پلیس‌راه خوزستان ادامه داد: جاده‌های خوزستان نسبت به جاده‌های دیگر نقاط کشور در بدترین وضعیت قرار دارند. خوزستان از استان‌هایی است که دارای بیشترین عقب‌ماندگی در بحث جاده‌ها است. شرایط خوزستان نظیر وجود بنادر مختلف، صنعت نفت و سایر صنایع، ترافیک سنگینی را بر جاده‌های خوزستان تحمیل می‌کند که وضعیت جاده‌های ما ازنظر استاندارد به‌هیچ‌وجه با این شرایط تناسب ندارند.

دولتشاهی ادامه داد: قطعاً استانداردسازی جاده‌ها از مسائلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد، اما زمان‌بر است و نمی‌تواند مانند طرح کاهش سقف سرعت مجاز در کوتاه‌مدت اثر بخشد و جواب دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    با سپاس از ایشان.
    کاهش حداکثر سرعت مجاز و تعیین آن به میزان ۱۱۰ کیلومتر برساعت که هم اکنون در بریتانیا، استرالیا و کانادا اجرا میشود (112 کیلومتر بر ساعت) ، اقدامی منطقی است.