| کد خبر: 156667 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

فعالیت 32 راهدارخانه در سطح راه‌های خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از فعالیت 32 راهدارخانه در سطح راه‌های خراسان رضوی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از فعالیت 32 راهدارخانه در سطح راه‌های خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، ابراهیم نصری در مانور طرح راهداری که در پایانه بار شهید خیبری برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای 20 هزار و 500 کیلومتر راه که 6 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و 14 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: 92 اکیپ در 92 نقطه از استان همزمان با زمستان 92 در محورهای استان مستقر خواهند شد. در آزادراه‌های استان در هر 25 کیلومتر، در راه‌های اصلی در هر 50 کیلومتر و در راه‌های فرعی در هر صد کیلومتر یک اکیپ مستقر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: 32 راهدارخانه در سطح راه‌های خراسان رضوی، 48 دستگاه بخش خصوصی و 566 وسیله نقلیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه میانگین عمر ماشین‌آلات سازمان حمل و نقل جاده‌ای 24 سال است افزود: مدیریت زمان یکی از عوامل مهم در استفاده از این ماشین‌آلات است. نگهداری راه‌ها قبل از یخ‌زدگی کامل می‌تواند سرعت نگهداری راه‌ها را افزایش دهد چنانکه فرسودگی ناوگان و کمبود منابع از جمله چالش‌های ماست.

 

سرهنگ هادی امیدوار، رییس پلیس راه‌ استان در ادامه اظهار کرد: استان خراسان رضوی به لحاظ وسعت و زائرپذیری، یک کشور است، امسال سال پرکار و سنگینی در حوزه راهداری و نظارت بر محورها بود، از ابتدای سال طرح نورزوی، تعطیلات پایان ماه رمضان، طرح تابستانه و طرح‌های ایمنی و ترافیکی، تعطیلات دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر و اکنون نیز طرح زمستانی مطرح است.

وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت امسال سنگین‌ترین سال کاری بود چراکه مدیریت راه‌ها با پلیس راه است، در این راستا سال گذشته یک مقر به پایگاه‌های خود در سطح استان افزودیم و تعداد پایگاه‌های ما به پنج عدد رسید. همچنین 69 اکیپ و 138 تیم پلیس راه در محورها مستقر می‌شوند.

امیدوار یادآور شد: در برخی موارد که نیاز به انسداد مسیر بود با تاخیر انجام شد، لذا سرعت‌عمل باعث می‌شود مشکلی در راه‌ها به وجود نیاید. همچنین خستگی مفرط برخی خدمات‌دهندگان، سبب ایجاد محدودیت در خدمات شد. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.