| کد خبر: 156627 |

◄ سال آینده؛ پایان انتظار ده ساله برای بزرگراه تبریز- سهند

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس علت اصلی توقف این پروژه را فقدان منابع مالی می‌داند و معتقد است که برای احداث یک پل در طول این بزرگراه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

تین نیوز

با گذشت 10 سال از آغاز ساخت بزرگراه سهند-تبریز؛ حالا گفته می‌شود که این بزرگراه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه که در سال 87 کلید خورده، تبریز را به شهر جدید سهند وصل  می‌کند و راه 45 دقیقه‌ای سهند–تبریز به 15 دقیقه کاهش می‌یابد.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس علت اصلی توقف این پروژه را فقدان منابع مالی می‌داند و معتقد است که برای احداث یک پل در طول این بزرگراه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

احمد علیرضابیگی گفت:  پیمانکاران به علت عدم دریافت مطالباتشان از دولت اظهار نگرانی می‌کنند، عدم پرداخت مطالبات موجب فروش ماشین‌آلات و اخراج کارگران توسط پیمانکاران شده است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بزرگراه تبریز- سهند در حال حاضر، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، می‌گوید: برای ۴۰ درصد مابقی نیز باید برای تملک و تعیین تکلیف اراضی معارض اهتمام جدی داشت.

مجید خدابخش ادامه می‌دهد: این بزرگراه ازجمله طرح‌های مهم  استان است که مرکز استان را به شهر جدید سهند با افزون بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت متصل می‌کند.

اما مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی آخرین تحولات مربوط به بزرگراه تبریز- سهند را با این خبر اعلام کرده که در سال ۹۷ این بزرگراه به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و با تمهیدات انجام‌یافته توسط این اداره کل و وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت شرکت عمران شهر جدید سهند، بدهی‌های موجود پروژه رفع شده و شرکت عمران شهر جدید سهند با سرعت در راستای اتمام پروژه تلاش می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، توحید اخلاقی می‌گوید: با در نظر گرفتن«لزوم اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی» هیچ بهانه‌ای برای طولانی شدن یک مسیر ۲۲ کیلومتری که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی تبریز را حل می‌کند، قابل‌قبول نخواهد بود و از اولویت‌های ما اتمام همین بزرگراه است.

به گفته وی اعتبار تخصیص‌یافته از محل منابع دولتی برای این بزرگراه خیلی کم بود و برآورد سال گذشته این بود که اتمام این پروژه ۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد اما در ردیف بودجه، چهار میلیارد تومان برای آن درنظرگرفته شده بود.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    شهرداری تبریز در سال چند برابر این اعتبار لازم را حیف و میل می کند در بازی با جدولهای تازه نصب شده و تعویض مثلا سنگفرش محوطه شمالی ترمینال اتوبوسهای بین شهری و الی ماشائ الله!فساد نمی گذارد کار انجام بگیرد.امید که این جاده مانند کمربندی شمالی تبریز مایه وبال نیم قرنی و چاله ای برای حیف و میلهای مجدد شهرتاران (تاراجگران شهر) نشود!فساد این تشکیلات چه برکتی دارد!با پولهایی که در سد نان شهید مدنی چال کردند کل استان گلستان می شد!