| کد خبر: 156560 |

◄ سامانه‌های جدید برای ثبت تخلف رانندگان استان فارس

علیرضا سیاه پور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف جدید در محورهای استان فارس خبر داد و گفت به کمک این سامانه‌ها رانندگان ناشی از تخلف سرعت، رصد و کنترل گردد.

تین نیوز

علیرضا سیاه‌پور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف جدید در محورهای استان فارس خبر داد و گفت:  به کمک این سامانه‌ها تخلف سرعت رانندگان، رصد و کنترل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاه‌پور افزود: ارتقای بهره‌وری جاده‌ها در گروی یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل است و نصب سامانه‌های ترددشمار در محورهای فارس انقلابی در مدیریت واحد حمل‌ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

سیاه پور ادامه داد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در شبکه راه‌های کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: پیش‌ از این نیز ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف در محورهای پرتردد استان فارس نصب و راه‌اندازی شده و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، امیدواریم در نیمه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد ۳۷ سامانه جدید به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه پیش‌ از این محورهای شیراز-اصفهان، شیراز-قائمیه-بوشهر-گچساران، شیراز-فسا-داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لار، شیراز-فیروزآباد و شیراز-سپیدان تحت پوشش سامانه‌های ثبت تخلف قرارگرفته‌اند، افزود: در این مرحله در نظر است محورهای فیروزآباد- جم، لار- بندرعباس، لار- قیر و کارزین- فیروزآباد، اقلید- یاسوج، سپیدان- یاسوج و فسا- استهبان- نی‌ریز- سیرجان نیز تحت پوشش قرار گیرند.

سیاه‌پور گفت: ارتقای ایمنی با شناسایی رفتارهای پرخطر توسط سامانه‌های هوشمند و نیز اعمال یکپارچه قانون امکان‌پذیر است و امیدواریم با نصب و بهره‌برداری از این سامانه‌ها نقش مؤثری در ارتقای ایمنی جاده‌های استان فارس به‌ویژه درزمینهٔ کاهش تصادفات منجر به فوت ایفاء کنیم.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این سامانه‌ها، بیش از ۸۵ درصد محورهای اصلی و پرتردد استان فارس به شبکه راه‌های تحت پوشش سامانه‌های ثبت تخلف کشوری مجهز می‌شوند که پس از تأمین زیرساخت‌های لازم ازجمله برق، شبکه فیبر نوری در مابقی محورها، نصب سامانه‌های ثبت تخلف در محورهای مذکور، کلیه محورهای اصلی و پرتردد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.