| کد خبر: 155968 |

56 میلیارد ریال اعتبار به طرح چهارخطه خمین – قورچی باشی تخصیص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: 56 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرای طرح راهسازی و چهار خطه شدن خمین - قورچی باشی تخصیص یافت.

 56 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرای طرح راهسازی و چهار خطه شدن خمین - قورچی باشی تخصیص یافت.

به گزارش تین نیوز، رقیه یادگاری روز پنجشنبه در نشست با فرماندار و نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: با این میزان اعتبار قرارداد این طرح به زودی با برگزاری مناقصه بسته می شود و اجرای بهسازی و چهارخطه شدن طرح خمین - قورچی باشی از سر گرفته می شود.
وی ادامه داد: 40 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات توازن ملی است و بقیه نیز از اعتبارات تملک دارایی تامین شده است.
وی اظهارکرد: بهسازی و چهارخطه کردن محور خمین- قورچی باشی در امتداد جاده اصلی خمین- شازند به طول هشت کیلومتراجرا شده و معادل 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
یادگاری گفت: تلاش می شود این طرح در ردیف اعتبارات ملی قانون بودجه قرار گیرد تا در تکمیل و تخصیص اعتبارات ویژه ملی برای آن تسریع شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستارتسریع در طرح های راهسازی شد و گفت: نیاز است اعتبارات راهسازی به طور متمرکز در طول یکسال برای یک طرح تخصیص یابد تا به نتیجه برسد.
محمد ابراهیم رضایی افزود: توزیع اعتبارات در طرح های راهسازی مختلف باعث می شود هر محوری با کندی پیش رود و هیچ کدام به نتیجه مطلوب و رضایت بخش نرسند.
رضایی در ارتباط با پروژه خمین - شازند گفت: تلاش می شود ردیف این طرح در کتابچه بودجه جابه جا شود.
وی بیان کرد: در صورتی که این پروژه از ردیف 20 به 19 ارتقا یابد دارای اعتبار سالانه ملی می شود در غیر این صورت از منابع مالی محدود شهرستان دارای اعتبار خواهد شد که روند این پروژه را بسیار کند می کند.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: افزایش اعتبارات امسال در مقایسه با سال های گذشته بیانگر عنایت ویژه دولت تدبیر و امید به زادگاه امام راحل برای رفع محرومت این خطه است.
سید مهدی ساداتی افزود: فرماندار خمین نیز گفت: این شهرستان به عنوان شاهراه ارتباطی کشور 2 بانده شدن محورهای اراک، محلات، گلپایگان و الیگودرز در افزایش رفاه و جذب سرمایه گذارتعیین کننده است.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید به اندازه 10 سال کارهای عمرانی در حوزه راه های این شهرستان با اعتبارات محدود انجام شده است.
ساداتی ادامه داد: با این وجود طرح هایی در این شهرستان در حال اجرا هستند که روند اجرایی آن ها حدود 10 سال است طول کشیده و باعث نارضایتی مردم شده است.
وی بیان کرد: محور خمین قورچی باشی - شازند نیز مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است که با تاکید مسئولان روند کندی را طی می کند و با وجود کشته شدگان ناشی از تصادفات نارضایتی مردم را منجر شده است.
فرماندار خمین گفت: این محور با اعتبارات استانی تکمیل نمی شود و لازم است دارای اعتبارات ملی شود.
شهرستان خمین دارای 531 کیلومتر راه ارتباطی شامل 361 کیلومتر راه روستایی و 171 کیلومتر راه اصلی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها