| کد خبر: 155831 |

با حضور دست‌اندرکاران برگزار شد

همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی در گیلان

با هدف کاهش سوانح رانندگی و بالا بردن سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد، همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی امروز ۳۰ آبان ماه در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

تین نیوز

با هدف کاهش سوانح رانندگی و بالا بردن سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد، همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی امروز ۳۰ آبان ماه در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، این همایش که با حضور استاندار گیلان و با مشارکت ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری و بخشداری رشت، پلیس‌راه استان گیلان، برگزار شد تلاشی برای کاهش سوانح رانندگی و مقوله اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، بالا بردن سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش حوادث و افزایش ایمنی تردد است.

در این همایش مصطفی سالاری استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش آمار تلفات جاده‌ای نیازمند عزم همگانی است، گفت: کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نیازمند یک همت جمعی است و همه دستگاه‌های اجرایی باید درگیر این مسئله باشند و صرف داشتن متولی واحد، نتیجه‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه مردم نیز با ورود کردن به این مسئله می‌توانند ما را در رسیدن به ایمنی مطلوب یاری رسانند، عنوان کرد: مردم با ارائه پیشنهادات، نظرات و انتقادات به موقع ما را یاری نمایند.

سالاری با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان تصریح کرد: مهم‌ترین زیرساخت توسعه گردشگری، زیرساخت حمل‌ونقل و سپس ارتباطات است و در بخش حمل‌ونقل نیز حمل‌ونقل جاده‌ای حرف اول را می‌زند و توجه به جاده و حمل‌ونقل جاده‌ای یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: گردش چرخ‌های اقتصاد و توسعه استان گیلان همواره در گرو داشتن صنعت حمل‌ونقل ایمن و پیشرفته است و وقتی جاده‌ها امن باشد و شاخص‌ها حکایت از پایین بودن آمار تصادفات در گیلان داشته باشد رغبت گردشگران برای سفر به گیلان بیشتر شده و این امر در چرخه صنعت گردشگری وبالتبع در معیشت مردم تأثیر مستقیمی دارد.

استاندار گیلان آموزش و فرهنگ‌سازی را از جمله عوامل مؤثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و گفت: کاهش تصادفات و تلفات رانندگی تنها با فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل میسر خواهد شد؛ و همه باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.