| کد خبر: 155773 |

بهسازی ۱۵۰ راه روستایی در اردبیل کلید خورد

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از آغاز بهسازی ۱۵۰ راه روستایی در این استان خبر داد.

تین نیوز

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از آغاز بهسازی ۱۵۰ راه روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میراضی بعدازظهر دوشنبه در دیدار امام‌جمعه اردبیل با اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی توسعه مناطق محروم روستایی را در دستور کار دارد.

وی افزود: در پنج محور فعالیت‌های محرومیت‌زدایی از روستاهای استان آغاز شده و در بخش اقتصادی به دلیل اهمیت آب و راه، بهسازی راه‌های روستایی کلید خورده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان متذکر شد: از جمله اینکه بهسازی ۱۵۰ روستا روستایی آغاز شده و تا به امروز ۲۵ مورد  با ۵۰ کیلومتر به اتمام رسیده است.

میراضی ادامه داد: در بخش فرهنگی ۸۵ روستا محوربندی شده و در ۱۳ محور، ۱۲ روحانی در روستاهای سه شهرستان گرمی، خلخال و مشگین شهر مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در بخش سلامت تلاش بر این است که از ظرفیت طب اسلامی استفاده شود، اضافه کرد: در تمامی روستاها شاهد برخورداری از امکان گیاهان دارویی هستیم و در حوزه سلامت ترویج طب اسلامی در دستور کار است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان محور دیگر فعالیت این قرارگاه را تعلیم و تربیت عنوان و تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین دلیل مهاجرت از روستاها به شهرها، مدرسه است.

به گفته میراضی در اغلب روستاها صرفاً مقطع ابتدایی دایر بوده و تنها ۱۰ درصد مقطع متوسطه اول دارند و تقریباً دبیرستان در هیچ روستایی نداریم.

وی با ذکر مثالی به روستای برندق با دو هزار نفر جمعیت اشاره و تصریح کرد: در این روستا نبود متوسطه دوم موجب شده اهالی با مشکل مواجه شوند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان افزود: برای رفع این مشکل بازسازی مدارس در دستور کار قرارگاه قرار گرفته است.

میراضی محور دیگر فعالیت را عمرانی دانست و بیان داشت: ۸۱ پروژه در روستاها با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.