| کد خبر: 155768 |

شکرچی زاده مطرح کرد:

◄ دوام نیوجرسی مقوله فراموش شده در ساخت حفاظ‌های بتنی

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در سالهای گذشته تنها به ساخت نیوجرسی توجه شده است بدون اینکه به این موضوع فکر کنیم که دوام و ایمنی آن تا چه اندازه اهمیت دارد.

تین نیوز

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:در سال‌های گذشته تنها به ساخت نیوجرسی توجه شده است بدون اینکه به این موضوع فکر کنیم که دوام و ایمنی آن تا چه اندازه اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد شکرچی‌زاده در همایش دوام حفاظ‌های بتنی راه که صبح امروز در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی برگزار شد گفت: بتن تنها محصول ساختمانی است که ضمن این‌که تمام نیازهای خود را با استفاده از آن برآورده می‌کنیم دارای شگفتی‌ها و ارزش‌های قابل‌ توجهی است که استفاده نهایی از آن به ارزش افزوده کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت جهان از سال 1950 ، دو برابر شده است اما مصرف سیمان به ۲۷ برابر رسیده است گفت: این ارقام بیان‌گر آن است که سیمان به‌طور تقریبی توانسته تمام نیازهای سازه‌ای و دوام را در دسترس مردم قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بابیان اینکه جهان به ساختمان‌هایی با عمر ۳۰۰ سال و تولید بتن با مقاومت ۷۰۰ مگاپاسکال دست یافته است، گفت: محققان کشور در دانشگاه تهران نیز به بتنی با مقاومت ۳۵۰ مگاپاسکال دست یافته‌اند.

شکرچی‌زاده از توجه سازمان راهداری و حمل‌‍ونقل جاده‌ای به استفاده از رویه‌های بتنی طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: علاوه بر رویه‌های بتنی می‌توان با استفاده از ظرفیت مناسب بتون در داخل کشور برای حفاظ‌های بتنی و نیوجرسی نیز از این محصول استفاده کرد که به صورت پیش‌ساخته و شکل‌های گوناگون وجود دارد

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تنها به ساخت نیوجرسی توجه شده است بدون اینکه به این موضوع فکر کنیم که دوام و ایمنی آن تا چه اندازه اهمیت دارد.

شکرچی زاده تأکید کرد: توانمندی بتن، دوام و زیبایی لازم نیز باید در ساخت و تولید حفاظ‌های ایمنی و نیوجرسی موردتوجه قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز می‌توان با استفاده از مشاوران مجرب محصولی با عمر ۱۵ تا ۲۰ سال تولید کرد که علاوه بر داشتن توجیه اقتصادی از تخریب محیط‌ زیست نیز جلوگیری کند.

وی با اشاره به مضرات زیست‌محیطی تولید سیمان تصریح کرد: با توجه به این‌که ۷۵ درصد جسم بتون را سنگ‌دانه تشکیل می‌دهد و این سنگ‌دانه‌ها از بستر رودخانه‌ها تأمین می‌شود، لذا شاهد هستیم بسیاری از سیل‌های ویرانگر به دلیل برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها است..

شکرچی‌زاده همچنین یادآور شد: با آزمایش نیوجرسی‌های مختلف به نتایجی دست‌یافتیم که در برخی از آن‌ها نسبت آب به سیمان به ۷ درصد رسیده است و این یک فاجعه تلقی می‌شود، زیرا بتن به حداقل مقاومت رسیده و اکثر منافذ مویه به هم متصل‌اند و هیچ منفذی وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی از آمادگی این مرکز برای ارائه خدمات مشاوره به تولیدکنندگان حفاظ‌های بتنی راه و نیوجرسی خبر داد و گفت: خوشبختانه حضور شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و سازمان راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین اعتقاد کارخانه‌های تولیدی برای ارتقا کیفی و دوام حفاظ‌های بتنی راه بسیار جدی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.