ارائه مدل جانمایی کاربری های عمده جاذب سفر و پیشنهاد توسعه آینده با استفاده از شاخص های حمل و نقلی
تین نیوز |
خلاصه مقاله:
تحقیقات بسیاری در زمینه برقرار ی ارتباط متقابل بین كاربر ی زمین و حمل و نقل( LUTI ) كه گزینه هایی مانند جانمایی كاربریها ٬ پیشنهاد توسعه آینده ٬ تعادل مسكن _ اشتغال را مورد توجه قرار می دهند وجود دارند . این تحقیقات اكثراً این موضاعات را با تعدیل رشد پارامتر سفر - كیلومتر پیموده شده مورد ارزیا بی قرار می دهند . در همین راستا در این مقاله با استفاده از ماتریس مبدا - مقصد ۲ كه نمایانگر الگو ی سفر شهر ی می باشد مدل ی جهت توزیع كاربری های عمده جاذب سفره ا ی درون شهر ی ارائه می شود . مهمترین مسئله ای كه در این مقاله به آن پرداخته می شود این است كه " چگونه كاربری ها ی جاذب
سفر در سطح شهر توزیع شوند تا سفر - كیلومتر طی شده در شهر حداقل شود ؟ " جهت حصول به این مهم مد لی از نوع مدلهای بهینه ساز ی ارائه شده است . از آنجا كه در این مسئله فقط به شاخص های حمل و نقل شهر ی بدست آمده از مدلهای برنامه ریز ی حمل و نقل چهار مرحله ای بها داده شده ٬ این روش برای كاربری هایی می تواند استفاده شود كه وابستگی به حمل و نقل مسافر به آن زیاد باشد . در این تحقیق پس از انجام فرآیند بهینه سازی ٬ با توجه به معیارهای شهرسازی نتایج كمی تفسیر كیفی شده و نحوه تعیین شاخص " پتانسیل توسعه " تبیین می شود . با استفاده از این شاخص می توان به اولویت بند ی و تعیین نقاط
بحرانی كاربریها پرداخت . در انتها بمنظور كاربردی نمودن پژوهش به اعمال متدلوژی ارائه شده در خصوص شهر كرمانشاه ( مطالعه موردی ) پرداخته شده و نتایج آن ارائه می شود .
لینک مقاله
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.