| کد خبر: 15570 |

ارائه مدل جانمایی کاربری های عمده جاذب سفر و پیشنهاد توسعه آینده با استفاده از شاخص های حمل و نقلی

تین نیوز | 
خلاصه مقاله:
 تحقیقات بسیاری در زمینه برقرار ی ارتباط متقابل بین كاربر ی زمین و حمل و نقل( LUTI ) كه گزینه هایی مانند جانمایی كاربریها ٬ پیشنهاد توسعه آینده ٬ تعادل مسكن _ اشتغال را مورد توجه قرار می دهند وجود دارند . این تحقیقات اكثراً این موضاعات را با تعدیل رشد پارامتر سفر - كیلومتر پیموده شده مورد ارزیا بی قرار می دهند . در همین راستا در این مقاله با استفاده از ماتریس مبدا - مقصد ۲ كه نمایانگر الگو ی سفر شهر ی می باشد مدل ی جهت توزیع كاربری های عمده جاذب سفره ا ی درون شهر ی ارائه می شود . مهمترین مسئله ای كه در این مقاله به آن پرداخته می شود این است كه " چگونه كاربری ها ی جاذب سفر در سطح شهر توزیع شوند تا سفر - كیلومتر طی شده در شهر حداقل شود ؟ " جهت حصول به این مهم مد لی از نوع مدلهای بهینه ساز ی ارائه شده است . از آنجا كه در این مسئله فقط به شاخص های حمل و نقل شهر ی بدست آمده از مدلهای برنامه ریز ی حمل و نقل چهار مرحله ای بها داده شده ٬ این روش برای كاربری هایی می تواند استفاده شود كه وابستگی به حمل و نقل مسافر به آن زیاد باشد . در این تحقیق پس از انجام فرآیند بهینه سازی ٬ با توجه به معیارهای شهرسازی نتایج كمی تفسیر كیفی شده و نحوه تعیین شاخص " پتانسیل توسعه " تبیین می شود . با استفاده از این شاخص می توان به اولویت بند ی و تعیین نقاط بحرانی كاربریها پرداخت . در انتها بمنظور كاربردی نمودن پژوهش به اعمال متدلوژی ارائه شده در خصوص شهر كرمانشاه ( مطالعه موردی ) پرداخته شده و نتایج آن ارائه می شود .

لینک مقاله

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.