| کد خبر: 155629 |

چرا ایرانی‌ها عادت به سفر در جاده‌های مستقیم دارند

پول، زمان، ترس از تنهایی، زبان، کارتمام وقت، خانواده و فرزند هیچکدام مانع از سفر نیستند و فقط بهانه‌ هستند و عادت داریم جاده‌های مستقیم را طی کنیم و اکثراً سفر به شمال را بلد هستند، در صورتیکه مناطق حیرت‌انگیزی در سیستان و بلوچستان و بوشهر وجود دارد.

تین نیوز

پول، زمان، ترس از تنهایی، زبان، کارتمام وقت، خانواده و فرزند هیچکدام مانع از سفر نیستند و فقط بهانه‌ هستند و عادت داریم جاده‌های مستقیم را طی کنیم و اکثراً سفر به شمال را بلد هستند، در صورتیکه مناطق حیرت‌انگیزی در سیستان و بلوچستان و بوشهر وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، "از صفر تا سفر" با هدف ترویج فرهنگ سفر جسورانه 2 و 3 آذرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود و میزبان بیش از 200 نفر از علاقمندان به سفر است، رضا پاکروان دلیل برگزاری از این رویداد را ترویج فرهنگ صفر جسورانه عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم سفر مستقل به همه افراد کمک می‌کند تا بتوانند تجربیات حیرت‌انگیزی کسب کنند.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته‌ با سوال‌های مختلفی از سوی ایرانیان مواجه بودم که درباره شیوه‌های سفر مستقل بود. درباره اینکه قدرت ریسک نداشتند و از سفر کردن و رسیدن به آرزوهایشان برای دیدن نقاط مختلف می‌ترسیدند و دنبال راه حل بودند. این رویداد قرار است به همه این سوالات پاسخ بدهد.

وی معتقد است: پول، زمان، ترس از تنهایی، زبان، کارتمام وقت، خانواده و داشتن فرزند هیچ کدام مانع از سفر کردن نیستند و تنها بهانه‌اند. این رویداد میزبان سه نفر از گردشگران حرفه‌ای از سرتاسر دنیاست.

پاکروان با معرفی تک تک سخنرانان درباره تجربیات آنها توضیح داد: تیموتی ورن - گردشگر فرانسوی یکی دیگر از مربیان این همایش است. او به بیش از 40 کشور در سرتاسر 5 قاره سفر کرده و به تنهایی طول نروژ، بیابان‌های پاتاگونیای شیلی و ‌کوه‌‌های صخره‌ای ‌کانادا و هیمالایای نپال را رکاب زد‌ه است، همچنین ژاله فیروزبخت نیز موفق شده علاقه اش به دنیای مُد و سفر کردن را باهم تلفیق کند و به عنوان یک خریدار ارشد برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت های اروپایی کار‌ ‌‌کند. همچنین لوکا الفاتی اهل ایتالیا هم تا به حال به صد کشور سفر کرده است و یکی از بهترین راهنمایان سفر به دشت لوت ایران است.

وی در بخشی از این نشست خبری به امکاناتی که ایرانیان در اختیار دارند و از آن استفاده نمی‌کنند، اشاره کرد: ما در ایران عادت داریم جاده‌های مستقیم را طی کنیم همه فقط سفر به شمال را بلدند در صورتیکه مناطق حیرت‌انگیزی در سیستان و بلوچستان و بوشهر وجود دارد. ما سعی داریم در قالب این رویدادها دریچه تازه‌ای را در ذهن ایرانیان باز کنیم تا بتوانند سفر متفاوتی را تجربه کنند.

در ادامه این نشست خبری رضا غیابی، از طرف تیم برگزارکننده‌ی این رویداد از اهمیت فرهنگ سفر و جسارت برای رشد و توسعه یک کشور گفت: ما باور داریم این رویداد می‌تواند به ایرانیان علاقمند به سفر کمک کند تا بتوانند سفر جسورانه و مستقل را تجربه کنند و مقصد بعدی خود برای سفر را پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این روزها با وجود اینترنت سفر کردن بسیار راحت‌تر از قبل است و می‌توان با دانستن تکنیک‌هایی که ما در این رویداد قصد آموزش آن را داریم، به راحتی مستقل و متفاوت سفر کرد و گستره‌ی فکری خود را گسترش داد.

پشوتن پورپزشک - مدیرعامل بامیلو حامی اصلی این رویداد هم با اشاره به اینکه بامیلو به عنوان یکی از پیشروان عرصه تجارت الکترونیک در ایران سعی دارد تا فرهنگ استفاد از خدمات اینترنتی در همه عرصه‌ها را برای ایرانیان معرفی کند، گفت: بامیلو در آستانه بزرگترین حراج سال یعنی "حراجمعه" سعی کرد در کنار برگزارکنندگان این رویداد باشد و بخشی از رسالت خود را برای حمایت از اولین اتفاقات مثبت در حوزه گردشگری مستقل را به انجام برساند. ما در بامیلو همیشه طرفدار اتفاقات نوآورانه و فرهنگ‌ساز هستیم، نمونه آن هم معرفی بزرگترین حراج سال بامیلو حراجمعه است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سعی کردیم در "حراجمعه" گروه کالاهای مربوط به طبیعت‌گردی و سفر را گسترش دهیم وامیدواریم همه علاقمندان به سفر بتوانند امسال در همین فصل راهی یک سفر جسورانه شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.