| کد خبر: 154545 |

در واکنش به فروش بلیت 300 هزار تومانی اتوبوس در مسیر مهران

◄ تعزیرات ایلام؛ گزارشی از گران‌فروشی‌ بلیت اتوبوس در مهران نداریم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام از استقرار شعبات تعزیرات حکومتی در پایانه برکت مرز مهران خبر داد و گفت: تا این لحظه هیچ شکایتی از گران‌فروشی بلیت اتوبوس به زائران اربعین گزارش نشده است.

تین نیوز

نعمت‌الله بیرانوند مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به برخی شایعات در خصوص گران‌فروشی بلیت اتوبوس در مرز مهران پاسخ داد.

وی بابیان اینکه هم‌زمان با موج بازگشت زائران  شخصاً در مرز مهران و پایانه برکت حضور یافتم، گفت: شاهد هیچ‌گونه تخلف و گران‌فروشی‌ای نبودم.

بیرانوند با بیان اینکه امسال برای اولین بار شعبات ما در محل تجمع زوار مستقر شد، گفت: این اقدام با دو هدف انجام شد، نخست اینکه دسترسی زوار به شعب راحت و آسان باشد و در صورت بروز تخلف به‌راحتی بتوانند با حضور شعب تعزیرات حکومتی مستقر در پایانه شکایات خود را اعلام و ثبت کنند و دوم اینکه خود حضور این شعبات می‌تواند از تخلفات احتمالی کم کند.

وی خبر داد که به‌صورت شبانه‌روزی شعبات تعزیرات حکومتی در پایانه برکت مستقر است و ادامه داد: در عین‌حال خودروهای تعزیرات حکومتی با بغل‌نویسی و چراغ‌گردان در پایانه تردد دارند.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام ادامه داد: تا این ساعت هیچ‌گونه تخلفی گزارش نشده است و پرونده شکایتی تشکیل نشده است.

بیرانوند در خصوص اینکه گفته می‌شود بلیت اتوبوس در این مسیر تا 300 هزار تومان به فروش رفته است، گفت: اتفاقاً امسال در بسیاری از مسیرها شاهد توافقاتی بین مسافر و راننده بودیم تاجایی که بعضاً بلیت‌های 100 هزارتومانی در برخی مسیرها با رضایت راننده زیر این مبلغ و 80 هزار تومان به فروش می‌رفت.

وی ادامه داد: تنها مشکلی که وجود داشت و بعضاً باعث مشکلاتی بین برخی مسافران و راننده می‌شد عدم اطلاع‌رسانی کافی از افزایش دو برابری قیمت‌ها بود. برخی از مردم اطلاعی از افزایش قیمت‌ها نداشتند و معتقد بودند که با همان قیمتی که به مهران رسیده‌اند با همان قیمت باید به استان خود برگردند.

وی با یادآوری این‌که در ایام اربعین حسینی اتوبوس‌ها یک‌سر خالی از مقاصد شهرهای مرزی با عراق برمی‌گردند، گفت: در زمان برگشت زائران ناوگان اتوبوسی بدون مسافر عازم شهرهای مرزی با کشور عراق می‌شوند، ضمن این‌که معمولاً توقف‌های طولانی در این مسیر به اتوبوس‌ها تحمیل می‌شود و برای همین امسال تصمیم به افزایش دو برابری قیمت هاشد اما برخی مسافران از این موضوع خبر نداشتند و فکر میکردند تخلفی صورت گرفته است.

بیرانوند با توضیح اینکه ما مدافع حقوق مصرف‌کننده و درعین‌حال تولیدکننده هستیم، گفت: با رعایت انصاف باید اعلام کنیم که تخلفی از سوی اتوبوس‌رانی صورت نگرفته است. ضمن اینکه استقرار شعبات تعزیرات به معنای وجود دادگاه سیار در خود پایانه‌ها هست و واقعاً این امکان برای زوار فراهم بود که شکایات خود را خیلی آسان به گوش ما برسانند بااین‌حال شاهد تشکیل هیچ نوع پرونده‌ای نبودیم.

وی ادامه داد: در عین حال کارشناسان حمل‌ونقل مستقر در پایانه‌ها نیز به‌طور کامل از نرخ‌ها خبر داشتند و در صورت بروز هر نوع مشکلی ضمن شنیدن اظهارات مسافران می‌توانستد با حضور درصحنه به اقناع راننده و مسافر بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.