| کد خبر: 154460 |

یک فعال اقتصادی مطرح کرد

◄ رونق ترانزیت اعتماد بین‌المللی می‌آورد

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت:ثمره افزایش حجم مبادلات ترانزیتی در هر کشوری افزایش وجهه سیاسی -اقتصادی برای آن کشور است.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت:ثمره افزایش حجم مبادلات ترانزیتی در هر کشوری افزایش وجهه سیاسی -اقتصادی برای آن کشور است.

ابراهیم عطایی کاریزی عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در گفت‌وگو با تیننیوز به تشریح اهمیت ترانزیت از بعد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پرداخت.

وی بابیان اینکه امروزه مهم‌ترین وجه اهمیت ترانزیت اقتصادی بودن و اشتغال‌زایی بودن آن است و درعین‌حال به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه کشور محسوب می‌شود که می‌تواند درآمدی برابر نفت برای کشور به ارمغان آورد، تصریح کرد: به‌شرط آنکه هدف بخش خصوصی و دولتی یکی باشد و حمایت شود.

عطایی با تأکید بر اینکه نمی‌توان منافع اقتصادی ترانزیت را نادیده گرفت و کتمان کرد، گفت: در عین‌ حال اهمیت ترانزیت از بعد امنیتی، فرهنگی و سیاسی نیز حائز اهمیت است. در کشورهایی که ترانزیت جریان دارد مطمئناً تنش‌زایی از سوی دولت به چشم نمی‌خورد و هرچه شاهد افزایش حجم مبادلات ترانزیتی در کشور باشیم, تعامل دولت با بخش خصوصی به نهایت رسیده و تنش‌زایی از آن کاسته خواهد شد که ثمره ان ایجاد امنیت و فراهم نمودن نوعی وجهه سیاسی اقتصادی برای آن کشور است.

عطایی کاریزی ادامه داد: از آنجا که مبادلات ترانزیتی عمدتاً در مرزهای هر کشور انجام می‌شود به امنیت منطقه و کشورهای همسایه نیز اضافه خواهد شد که چه‌بسا برای ایجاد چنین امنیتی در مرزها چه هزینه‌ها باید کرد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: در کشوری که ترانزیت رونق دارد مطمئناً با اجرای کنوانسیون‌ها, معاهده‌های بین‌المللی اعتماد بین‌المللی نیز کسب خواهد شد.

وی ادامه داد: اهمیت دیگر ترانزیت را می‌توان بعد فرهنگی آن دانست. چون با ترانزیت کالا و عبور از کشور تردد افراد به‌عنوان تاجر یا توریست موجب ارتباطات فرهنگی گسترده خواهد شد . در این زمینه می‌توان  از جاده ابریشم در گذشته که علاوه بر اهمیت اقتصادی و تجاری به‌عنوان بستر گفتگوها, دادوستدهای فرهنگی و مبادلات فکری و علمی نیز بود، نام برد.

عطایی افزایش و رونق ترانزیت در هر کشوری را معیاری برای سنجش اعتبار سیاسی آن کشور دانست و گفت: اقتصاد بین‌المللی یک کشور اعتبار سیاسی آن را نیز مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی امنیت ایران را یکی از بهترین دلایل برای گسترش ترانزیت دانست و گفت: به امید آنکه در سایه فرهنگ ایران باستان و امنیت ایران عزیز که شاخصه امروز در منطقه نیز هست به ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اهمیت بیشتر داده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    ما اگر مدل ساسانیان و اشکانیان ببینیم این حرف درست هست،
    اگر ما بتوانیم شریان های ابرقدرت های اقتصادی جهان از کشور خود عبور دهیم مانند جاده ابریشم، امنیت ما برای انها حائز اهمیت خواهد شد و جهان وابسته خود خواهیم کرد چرا که امنیت بیشتر ما مساوی افزایش تجارت انها،

    لذا گره زدن ترانزیت و گرفتن سهم ترانزیت جهانی از هر جهتی شمال به جنوب و شرق به غرب ، اهمیتی مضاعف تراز کارکرد اقتصادی دارد امنیت و رشد کشورمان تضمین میکند
    یکی از وظایف ارتش ساسانی و اشکانی تامین امنیت جاده ابریشم بوده است بدون وجود چنین حکومت های ایرانی مقتدری چین امکان ارتباط به اروپا نداشت ، چین در ان روزگار بعد از اتصال به اروپا مستقیم به روم میرسید.
    جالب ایرانیان انزمان نقش دوبی را اجرا میکردند اجازه ارتباط مستقیم چینی ها و اروپایی ها نمیدادند تاجران ایرانی خو بعنوان واسطه باعث مبادله میشدند. درامد هنگفت بازرگانی از این تجارت میبردند یکی از دلایل ثروتمندی ایران انزمان همین هوش بازرگانی ایرانیان بوده است امپراطوری که بدون نفت اداره میشد تنها با پول مالیات و بازرگانی !!