| کد خبر: 154188 |

آسفالت‌سازی سالانه ۸میلیون مترمربع از معابر روستایی در کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سالانه ۸ میلیون مترمربع از معابر روستایی در کشور آسفالت‌سازی می‌شود.

تین نیوز

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سالانه ۸ میلیون مترمربع از معابر روستایی در کشور آسفالت‌سازی می‌شود.

محمدرضا شاملو در نشست با سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری، درباره اقدامات بنیاد مسکن جهت آماده‌سازی روستاهای هدف گردشگری برای توسعه این صنعت مهم در کشور، گفت: روستاهای بسیاری در کشور داریم که دارای بافت باارزش و یا هسته باارزش هستند که طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش این روستاها از برنامه سوم توسعه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی زنده‌سازی معماری بومی در بناهای باارزش را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و افزود: در بسیاری از روستاهای شناسایی شده، بناهای بسیار باارزشی وجود دارند که تحت‌عنوان نوسازی در حال نابودی بودند که مقابل تخریب بناهای با ارزش و ساخت و سازهای بی‌رویه در روستاها که برخی نیز خارج از ضوابط بودند، گرفته شد.

شاملو ادامه داد: در مورد روستاهای دارای بافت با ارزش، حوزه استانی برای ما مطرح نیست و هر منطقه‌ای که بافت واجد ارزش و معماری بومی چشمگیری داشته باشد، حتما در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: سالانه ۸ میلیون مترمربع از معابر روستایی در کشور آسفالت‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر، ۲۷ میلیون مترمربع از معابر روستایی کشور آسفالت شده است، تصریح کرد: امسال نیز، معابر ۳۰ هزار و ۵۰۰ روستای کشور آسفالت خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در گذشته بسیاری از روستاها امکانات کافی و لازم را برای زندگی نداشتند اما در حال حاضر زیرساخت‌های اولیه در این مناطق ایجاد شده و توسعه روستایی از طریق ایجاد بستر و زمینه های مناسب از اهداف اصلی بنیاد مسکن است زیرا بدون توسعه روستایی توسعه کشور محال است.

وی از اعطای دو میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مربوطه به بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: سهمیه امسال این استان برای قیر رایگان حدود ۱۰ هزار تن است.

شاملو در پایان با اشاره به بازدید خود از روستای سید محمد بخش منج چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: جایجایی این روستا الزامی است ولی دولت موظف است به محض جابجایی این روستا سکونتگاه‌های قبلی و انشعابات قبلی تخریب شده تا مشکلات ناشی ازدوگانگی این روستا ایجاد نشود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.