| کد خبر: 154097 |

یک فعال حمل بار جاده‌ای در پاسخ به اظهارات رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:

◄ معیار مقایسه کرایه حمل بار ایران با همسایگان چیست؟

از جمله مشکلاتی که امروز بزرگترین صنف سرمایه‌گذار خصوصی کشور با آن روبه‌رو است عدم وجود قیمت پایه و عدم وجود شاخص سنجش قیمت حمل و همچنین عدم آنالیز درست از پارامترهای موثر در قیمت حمل است.

تین نیوز

اظهارات رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد نرخ حمل بار در کشور بازتاب زیادی در بین فعالان بخش حمل بار جاده‌ای داشت.

به گزارش تین‌نیوز محمد خوانساری روز یکشنبه 14 آبان در همایشی حمل‌ونقلی، نرخ حمل بار در ایران را حتی در مقایسه با کشورهایی نظیر ترکیه و افغانستان بسیار بالا توصیف کرد و گفت: توان رقابت با این قیمت‌ها گرفته‌شده است که باید برای آن فکری کرد.

وی متصل نبودن رانندگان به شرکت‌های حمل‌ونقل را یکی از عواملی دانست که سبب بالا بودن قیمت حمل بار در کشور شده است و گفت: متصل کردن رانندگان با شرکت‌های حمل‌ونقلی راهکاری برای کاهش هزینه حمل بار خواهد بود.

خوانساری همچنین متوسط پیمایش جاده‌ای در جهان را 210 هزار کیلومتر عنوان کرد وگفت: این درحالی است که در کشور در بخش حمل بار 70 هزار کیلومتر است که این موضوع خود از عوامل بالاتر بودن قیمت‌ها در مقایسه با سایر کشورها است.

رئیس اتاق بازرگانی رشد ارزش افزوده حمل‌ونقل در کشورمان را هفت درصد بیان کرد که سال‌ها در همین حد مانده است و ادامه داد: ثابت ماندن این رشد به دلیل مصرف نشدن سود در خود بخش بوده که باید برای تغییر آن تلاش کرد.

پس از انتشار این خبر یک فعال بخش حمل بار جاده‌ای در مورد این سخنان رئیس اتاق بازرگانی تهران به تین‌نیوز، گفت: برای یک مقایسه درست حتما باید شاخص و معیاری درست معقول و متناسب برای مقایسه داشته باشیم.

مالک نخعی افزود: بهترین شاخص برای مقایسه کرایه آن هم فقط در کشور خودمان و در نهایت تعمیم آن به سایر کشورها می‌تواند شاخص تن بر کیلومتر باشد (واحد سنجش مناسب).

وی تاکید کرد: از جمله معضلات و مشکلاتی که امروز بزرگترین صنف سرمایه‌گذار خصوصی کشور با آن روبه‌رو است عدم وجود قیمت پایه و عدم وجود شاخص سنجش قیمت حمل و همچنین عدم آنالیز درست از پارامترهای موثر در قیمت حمل است.

وی با طرح این پرسش از رئیس اتاق بازرگانی تهران که معیار سنجش شما برای بیان این اظهارات چه بوده است و چگونه این معیار در کشور خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کردید؟ خاطرنشان کرد: اگر این معیار سنجش درست است پس چرا در کشور خودمان فراگیر نشده است و اگر شما هم با همین معیار سنجیده‌اید بهتر است پارامتر ظرفیت‌ها به لحاظ وزن و هم به لحاظ حجم را هم در نظر بگیرید! 

به گزارش تین‌نیوز، نخعی گفت: اگر شما واقعا کارشناس تعیین نرخ هستید چرا فقط مقایسه انجام می‌دهید؟چرا در عمل آنالیز درستی از تعیین نرخ حمل ندارید؟ و فقط فرافکنی می‌کنید؟

وی در پایان خواستار برگزاری مناظره‌ای در این زمینه شد تا دیگر صاحب‌نظران پیدا و نهان این کشور هم نظرات خودشان را اعلام نمایند.

یکی از کاربران تین‌نیوز نیز پس از انتشار این خبر در پیامی که به این شبکه خبری ارسال کرد، نوشت:  درهمه جای دنیا کارکرد منهای هزینه‌های انجام شده به‌عنوان در آمد محاسبه شود.

محمد خاکستری نژاد اظهار داشت: هزینه استهلاک کامیون، بیمه، سوخت، کمیسیون دریافتی بنگاه‌های حمل‌ونقل، ریسک جاده‌ای، لاستیک، خواب برای رسیدن نوبت، کامیون‌های بی‌کیفیت چینی و روسی، استاندارد نبودن جاده‌ها، پلیس‌های غیر‌حرفه‌ای، مکانیک‌های آموزش ندیده، آسفالت غیر استاندارد، دست اندازها و ناهمواری جاده‌ها و ده‌ها نوع اشکالات عدیده باعث بالا رفتن هزینه‌های حملونقل در ایران می‌شود و اگر این هزینه‌ها و چندین نوع هزینه دیگر که نمی‌توان به راحتی عنوان کرد را از درآمد کم کنیم چیزی در حد صفر باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از کاربران تین‌نیوز نیز در پیام ارسالی خود به این شبکه خبری اظهار داشت: بهتر است دراین گونه جلسات چندنفر راننده یا نماینده رانندگان حضور داشته باشند تا اگر لازم شد در همان جلسه مواردی را که مسئولان از آن اطلاع ندارند را اطلاع رسانی کنند.

این کاربر که نام خود را کلانتر ذکر کرده بود، افزود: قیمت بهترین کامیون باتمام استانداردهای جهانی در کشورهایی که ایشان نام بردند با کامیون‌های غیر استاندارد چینی داخل ایران قابل مقایسه نیست به همین ترتیب قیمت لوازم و لاستیک وغیره.

وی تاکید کرد: در کشور ما یک کامیون با چندسال قسط بالا به راننده فروخته می‌شود که با این مبلغ داخل ترکیه می‌شود پنج کامیون باکیفیتی بالاتر خریداری کرد.         

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 0 1

    با عرض سلام
    نطر یات مهندس نخعی کاملا کارشناسانه و مورد تایید رانندگان وکامیون داران میباشد

  • مرشد 1 0

    برادران محترم ومسولان از ابراز نظرهای کارشناسی نشده بپرهیزند چرا که ... خودشونو در سمت مبارکشون نشون میده لطف کنن کفش مارا بپوشند وراه بروند

  • مرشد 1 0

    کیفیت تمام کامیونهای دو کشور نامبرده شده هم از لحاظ قیمت وهم از لحاظ کیفیت به مراتب بهتر از کشور ما هست قیمت تمام لوازم یدکی هم ارزانتر
    حال بهتر بود قبل از فرمایش سودخالص رانندگان دوکشور راهم در نظر میگرفتندوباایران مقایسه میکردند
    ازهمه گذشته درامد ایشان را با بهترین ناوگان بابالاترین کارکرد رامعاوضه میکنیم ایا حاضرند؟؟؟

  • Hedayati 0 0

    باسلام. بهراستی اگر کرایه حمل در کشور ما بالاست پس چرا این همه ماشین به خاطر قسط توقیف شده و چرا رانندها با این درامد بالا جزو قشر ضعیف جامعه هستند. چرا کسانی در راس این شغل یا شغلهایی دیگر وجود دارند که کمترین معلوماتی در زمینه مسولیت خود ندارند. تاکی باید تاوان نابلدی مسولینی را داد که فقط به خاطر پارتی و رانت در راس امور قرار گرفتند

  • محسن رئیسی 0 0

    در جواب آقای خوانساری .منظور از متصل کردن رانندگان با شرکت حمل و نقل چیست؟ و چگونه باعث کاهش کرایه میشود؟در حال حاضر مگر رانندگان به شرکتهای حمل و نقل متصل نیستند؟
    شاید منظور آقای خوانساری اتصال جیب رانندگان به طور صد در صدی به جیب شرکتهای حمل و نقل است!!
    تنها مقوله ای که اتصال رانندگان در بعضی از استانها با شرکتهای حمل و نقل را کم میکند اجرا شدن قوانین دست وپا شکسته ایست که باعث میشود به جای حق دلالی 50درصدی تا 10درصد به جیب رانندگان متصل شوند.که این حق دلالی در اروپا بین 1 یا 2 درصد است .آیا منظور شما چنین اتصالی ایست؟؟
    هرگونه اتصالی که شما مد نظر دارید باعث کاهش کرایه نخواهد شد.اتصالی که شما از آن صحبت میکنید باعث دریافت حق دلالی های نجومی از طرف شرکتهای حمل و نقل خواهد شد.
    آن اتصالی که باعث کاهش کرایه در کشور خواهد شد اتصال راننده گان با شرکتهای حمل و نقل نیست اتصال راننده گان به صاحبان کالا وحذف شرکتهای حمل و نقل کالاست که باعث کاهش کرایه حمل و نقل در کشور خواهد شد.راهکار آن هم به طور مثال دادن مجوز آسان تاسیس شرکت حمل و نقلدبه هر10 نفر راننده است .آقای خوانساری برای درک این موضوع بهتر است به وبلاگ آقای عطر چیان سری بزنید .در در رابطه با حمل ونقل ترکیه

  • محسن 0 0

    جناب فلاحی :
    به درست یا غلط بودن موضوع کاری نداریم ولی شما وقتی از طرف کامیوندان نظر میدید از طرف 600 هزار نفر دارید نظر میدید آیا نظر همه 600 هزار نفر را پرسیدید.شما یکی از کسایی بودید که به اظهار نظر آقای خانیبلوکی از طرف 600 هزار راننده تاختید.خودتان هم که کار ایشان را تکرار میکنید!!!

  • خاكسار 2 0

    به دليل اينكه در دوره اي كه اقاي خوانساري رييس سازمان حمل و نقل كشور بود كاميون هاي چيني را وارد كردند حالا ديگه ايشون حرفي از اين موضوع نمي زنه چون مسبب تمام اين گرفتاريها است كه الان به اتاق بازرگاني رفته است و گرنه كارشناسان اصلي حمل ونقل به هيچ وجه اين نظرات بدون مبنا و فاقد دقت كارشناسي را قبول ندارند

  • Raza 0 0

    رانندگان ما اغلب بدلیل کار کم دوست دارند در پایانه موجود در مراکز استانها چند روز در استانها بغیر از بندر عباس بخوابند و بعد بار سبک خوش مسیر اگر بشود ترافیکی و کرایه هر چه بالاتر را ببرند و بهمین علت کامیونهای متعلق به اعضای هیات مدیره انجن رانندگان در هر پایانه الگو سایر رانندگان شده و از طرفی بار به مقصد مسیرهای کم تردد بسیار بسیار گران است تا جایی که مجبور حتی نوبت بجا بار را ارسال کنند لذا مهم تر عامل گرانی گرایه وجود پایانه ها بار که باعث رسوب و توقف و معطلی بار است و از رقابت سالم جلوگیری میکند

  • حمل ونقل 0 0

    برادران و کارشناسان محترم
    یکی از عوامل مهم دخیل در این حوزه عدم برنامه ریزی مهم و نبود بانک اطلاعاتی جامع بار و راننده می باشد که این امرباعث بوجود آمدن دلال هست.2-اعضای محترم انجمن صنفی بار ومسافر بهتر هست حداقل از افرادی انتخاب شود که خود کامیوندار یا اتوبو سدار نباشد.3-حمل ونقل به جهت اهمیتی که در حوزه های مختلف دارد به صورت تخصصی و کارشناسی بحث شود