| کد خبر: 153311 |

همزمان با هفته پدافند غیرعامل در گیلان برگزار شد:

جزئیات برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در اداره کل راه و شهرسازی گیلان

همزمان با هفته پدافند غیرعامل کارگاه آموزشی با حضور مسئولان کشوری، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

تین نیوز

همزمان با هفته پدافند غیرعامل کارگاه آموزشی با حضور مسئولان کشوری، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، در این همایش که با حضور سردار حیدری معاون بسیج پدافند غیرعامل کشور، مهندس مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان برگزار شد بر لزوم توجه به اهداف پدافند غیرعامل در تمامی زمینه‌ها تأکید شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در برقراری امنیت گفت: رصد تهدیدات، کاهش سطح خسارت و زمان تهدید و افزایش سرعت بازدارندگی از محوری‌ترین وظایف سازمان پدافند غیرعامل است و شناسایی و کسب اطلاعات جمعیتی، جغرافیایی و... نقش مهی در شناسایی تهدیدها و آسیب‌ها دارد و ارائه راهکار زیرساختی لزوم موفقیت در مواقع بحران است.

مرادی ایجاد آمادگی در بین شهروندان و ارائه آموزش‌های لازم به عموم مردم را موجب کاهش میزان اثرات عوامل مخرب دانست و عنوان کرد: ایجاد امنیت غذایی، تأمین انرژی، سیستم‌های حمل و نقلی، مقابله با تهدیدات جنگ نرم و عملیات روانی از جمله زوایای مختلف پدافند غیرعامل است.

در ادامه سردار حیدری معاون پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت بسیار زیاد پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی است که در زمان بحران به کشور کمک می‌کند و یکی از راهبردهای اساسی مصون‌سازی کشور در مقابل تهدیدات دشمنان و عامل اثرگذار در حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی نظام در جهت نیل به توسعه پایدار است.

سردار حیدری با اشاره به ظهور تکنولوژی و دانش و تغییر شرایط تهدیدآمیز اظهار کرد: جنگ مرزی در گذشته به جنگ شهری امروزی بدل شده است بطوریکه به دلیل تجمع جمعیتی در شهرها، این مناطق می‌تواند بحران‌زا باشد.

معاون پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در معماری قدیمی شهرها تمام الزامات پدافند غیرعامل رعایت شده بود، تصریح کرد: بافت‌ها و معماری شهرها در قدیم به گونه‌ای طراحی شده بود که به دلیل باریک بودن معابر، سوارکار مهاجم نمی‌توانست بسرعت عبور کند و بدین وسیله زمان و شرایط دفاع برای ساکنین مهیا می‌گشت.

وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی‌ها، تهدیدها دانش‌پایه و فناوری پایه است و لزوماً دفاع ما نیز باید بر پایه دانش صورت گیرد.

معاون پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: ملاک عمل و فعالیت ما در حوزه پدافند غیرعامل، ۱۳ بند موجود در این زمینه در قالب سیاست‌های کلی نظام است که باید بند به بند و بر پایه توان عملیاتی و اجرایی خودمان در این زمینه اقدام کنیم.

سردار حیدری، جانمایی واحدهای صنعتی، جمعیتی، تجاری و... را یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد و عنوان کرد: هر چه توجه ما به موضوع پدافند غیرعامل بیشتر باشد، تهدیدها و آسیب‌های وارده نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: مهم‌ترین بخش در اجرای پدافند غیرعامل به مشارکت گرفتن مردم است و ضرورت دارد توجه بیشتری به این موضوع صورت گیرد.

شایان‌ ذکر است که اداره کل راه و شهرسازی گیلان دبیری کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.