| کد خبر: 153060 |

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری:

◄ جابه‌جایی زائران اربعین با 12 هزار اتوبوس

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری گفت:افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های منتهی به مسیر عراق حداقل تصمیمی بود که می‌توانستیم برای کاهش فشار بر رانندگان این مسیر اتخاذ کنیم.‌

تین نیوز

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری گفت:افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های منتهی به مسیر عراق حداقل تصمیمی بود که می‌توانستیم برای کاهش فشار بر رانندگان این مسیر اتخاذ کنیم.‌

به گزارش خبرنگار تین نیوز احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری در گفت‌وگو با هفته‌نامه حمل‌ونقل در خصوص افزایش قیمت اتوبوس در مسیرهای منتهی به عراق در ایام اربعین با اعتقاد بر اینکه افزایش دو برابری قیمت‌ها بعد از دو سال رخ می‌دهد و جای اعتراضی را باقی نمی‌گذارد، گفت: قیمت بلیت اتوبوس از تهران برای مرز مهران ۳۸ هزار تومان است و در اربعین، یک‌سر خالی می‌شود و به ۷۶ هزار تومان می‌رسد که منطقی است. ضمن اینکه با ترافیک سنگینی که در مرزها جریان دارد، انگیزه‌ای برای راننده باقی نمی‌ماند که بخواهد برای جابه‌جایی مسافران این مسیر را انتخاب کند. بنابراین، این افزایش قیمت حداقل تصمیمی بود که می‌توانستیم برای کاهش فشار بر رانندگان این مسیر اتخاذ کنیم.‌

وی در پاسخ به این سوال که امسال، چه تمهیداتی برای برگزاری مراسم اربعین دارید و از چند درصد ناوگان برای حمل‌ونقل زائران استفاده خواهید کرد؟ گفت:در حال حاضر، ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته‌ شده است و با توجه به افزایش ۲۰ درصدی زائران، ما آمادگی تدارک اتوبوس‌های بیشتری را خواهیم داشت، ضمن اینکه ۱۷هزار اتوبوس بین‌شهری در جاده‌های کشور فعال هستند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافری ادامه داد:طبق برنامه‌ریزی، اعزام مسافران از ۹ آبان‌ماه شروع می‌شود و هموطنان از همین حالا می‌توانند از طریق اینترنت و مراجعه به پایانه‌ها بلیت‌ تهیه کنند و ظرفیت کم نیست.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت منصفانه وعادلانه است و فقط جبران بخشی از هزینه سرخالی اتوبوس‌ها است. ادامه داد: مسافران اربعین برای برگزاری مراسم اربعین در عراق می‌مانند و اتوبوس خالی بازمی‌گردد و زمانی که مراسم تمام می‌شود، ماشین‌های خالی از همه جا به عراق می‌روند و مسافران را بازمی‌گردانند و این جبران بخشی از هزینه سرخالی است.

وی ادامه داد: ناگفته نماند، سال‌ها است طرح اربعین اجرا می‌شود، ولی افزایش قیمتی نداشته‌ایم. آخرین افزایش قیمت در سال گذشته بود و نرخ اعلام‌شده در سال جاری همان نرخ سال گذشته است و امسال هیچ افزایش نرخی نداریم. در واقع، از سال ۹۳ تا ۹۵ هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم. با این‌‌همه، هنوز به این نرخ ۷۶ هزار تومان حساسیت وجود دارد، در حالی‌ که از این هفته تا هفته بعد، شاهد افزایش نرخ کالاها هستیم.

به گفته عامری برخی منتقدان بدون درنظرگرفتن هزینه‌های حمل‌ونقل انتقاد می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین ترافیک مسیر و افزایش نرخ‌ها وجود دارد؟ گفت: اصلی‌ترین مشکل ما ترافیک است. گاه، اتوبوس یک روز در ترافیک این مسیر می‌ماند. مسیر رفت‌وبرگشت هزینه و انرژی زیادی از راننده می‌گیرد تا جایی که راننده فقط می‌تواند یک سرویس داشته باشد. با این شرایط،  چطور می‌توانیم برای رفت‌وآمد راننده اتوبوس انگیزه ایجاد کنیم؟ منصفانه نبودن کرایه اتوبوس باعث بی‌انگیزگی راننده می‌شود. این اوضاع سخت ترافیکی هم در همه مرزها وجود دارد؛ مهران و شلمچه و چذابه و حتی برای خسروی هم پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه این تصمیم برای حمایت از رانندگان و کاهش فشارهایی است که در این مدت به آنها وارد می‌شود و انتظار داریم بخشی از مشکلات این ایام را حل کند. گفت: اعزام ۲ میلیون و ۷۰۰ مسافر شوخی نیست. سال گذشته، بیش از ۲ میلیون زائر را جابه‌جا کردیم. از طرفی، متقاضیان حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای اغلب قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند، از سویی اغلب کسانی که در این بخش خدمات ارائه می‌دهند، قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین انتظار داریم شرایطی فراهم شود و امکاناتی در اختیار ناوگان مسافری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.