| کد خبر: 153037 |

نمایشگاه حمل‌ونقل فرصتی برای حضور تولیدکنندگان کامیون

رئیس کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل با اشاره به برگزاری نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل‌ونقل در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور برندهای مختلف تولید کننده کامیون از سراسر جهان است تا بخش خصوصی با شرکت تولید کننده مورد نظر بر سر شرایط خرید و تسهیلات وارد مذاکره شود.

تین نیوز

رئیس کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل با اشاره به برگزاری نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل‌ونقل در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور برندهای مختلف تولید کننده کامیون از سراسر جهان  است تا بخش خصوصی با شرکت تولید کننده مورد نظر بر سر شرایط خرید و تسهیلات وارد مذاکره شود.

حسین احمدی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل‌ونقل را فرصت مناسبی برای حضور برندهای مختلف تولید کننده کامیون از سراسر جهان دانست و گفت: در صورت حضور تولید کنندگان داخلی و خارجی، نمایشگاه جنبه بین المللی و رقابتی پیدا می کند و بخش خصوصی نیز می تواند با شرکت تولید کننده مورد نظر بر سر شرایط خرید و تسهیلات وارد مذاکره شود. اما صرفا با حضور تولید کنندگان داخلی چنین نمایشگاهی آن‌طور که باید  و شاید موثر نخواهد بود.

رئیس کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل در ادامه با بیان اینکه «اگر نوسازی ناوگان به بخش خصوصی واگذار می‌شد شرایط بهتری رقم می‌خورد» گفت: یکی از مشکلات موفق نبودن نوسازی ناوگان جاده‌ای عدم اعتماد دولت به بخش خصوصی است.

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیرساخت حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی را مثبت ارزیابی کرد اما در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای اظهار داشت: با وجود اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده در این بخش،‌ اما آنطور که باید و شاید عمل نشد و کیفیت کامیون‌ها، مورد نظر بخش خصوصی نیست.

وی علت عدم موفقیت در نوسازی ناواگان فرسوده را عدم اعتماد دولت به بخش خصوصی دانست و گفت: در حالیکه دولت ‌ها شعار واگذاری اختیارات به بخش خصوصی را سر می دهند اما آنطور که باید و شاید اقدامی در این مورد صورت نگرفته و شاهد هستیم که بار مسئولیت دولت کم نشده است.

احمدی زاده با بیان اینکه «اگر نوسازی ناوگان به بخش خصوصی واگذار می‌شد شرایط بهتری رقم می خورد» تصریح کرد: باید توجه داشت که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به خودی خود نمی تواند بخشی از اختیارات خود را به بخش خصوصی واگذار کند بلکه باید از طریق دولت منتقل شود.

رئیس کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل کشوری افزود:  واگذاری اختیار به بخش خصوصی در مورد نوسازی ناوگان یعنی اینکه شرکت های حمل‌ونقل بتوانند به اختیار خود از برندهای معتبر تولیدکننده کامیون مانند بنز آلمان اقدام به واردات کامیون کند و از نماینده آن شرکت در داخل کشور خدمات پس از فروش دریافت کند. اما الان شرایط به گونه‌ای است که کامیون وارداتی باید مورد تایید نمایندگی آن شرکت در داخل کشور باشد.

 احمدی زاده یادآور شد: با توجه به مزیت‌هایی همچون صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی به دولت این پیشنهاد هم شد که از اخذ عوارض و حقوق گمرکی برای واردات کامیون صرف نظر کند و در ازای آن یک کامیون اسقاط خواهد شد.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.