| کد خبر: 152616 |

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

۷۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت می‌شود

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره انجام پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی استان افزود: متأسفانه در حال حاضر استان از نظر شاخص راه روستایی وضعیت نامناسبی دارد.

تین نیوز

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره انجام پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی استان افزود: متأسفانه در حال حاضر استان از نظر شاخص راه روستایی وضعیت نامناسبی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، سید احسن علوی با اشاره به اینکه استان از نظر شاخص راه روستایی وضعیت نامناسبی دارد، اظهار کرد: امسال تاکنون در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری از جاده‌های روستایی آسفالت شد و با انجام پروژه‌هایی که مراحل اولیه آن‌ها شروع شده امید است در سال ۹۷ نیز شاهد اقدامات بیشتری در این زمینه باشیم.

وی به پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان به سنندج اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شیب این راه‌آهن نباید از ۲.۵ الی ۳ درجه بیشتر باشد، مقرر شده که این ایستگاه از تپه صلوات آباد به سمت پایین کشیده شده و از مرز شهر سنندج عبور کند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران، در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی برخی از مشکلات مردم استان در حوزه راه برطرف می‌شود و از این رو تسریع در روند احداث پروژه و اختصاص اعتبارات مورد نیاز یکی از مطالبه‌های جدی مردم کردستان بوده که امید است تا پایان سال ۹۷ به پایان رسیده و تا ۹۸ نیز قابل استفاده شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن همدان به سنندج اختصاص یافته است، گفت: ساخت هر کیلومتر از این پروژه معادل ۶ الی ۷ میلیارد تومان هزینه دارد.

علوی در ادامه به آخرین وضعیت جاده‌های استان اشاره و اعلام کرد: پروژه جاده سنندج _ کرمانشاه در حال فعالیت بوده و ورودی کامیاران به سمت کرمانشاه در حال اتمام است.

وی بزرگراه سنندج و دیواندره را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام استان اعلام و ذکر کرد: مقرر شده که تمامی قطعات مانده و همچنین خروجی این پروژه نیز با عقد قرارداد تکمیل شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به شروع ۷۰ کیلومتر جاده در زمینه راه‌های روستایی استان اشاره و عنوان کرد: این میزان پروژه شامل کلاترزان، سنندج و کامیاران می‌شود و امید است که بتوانیم تمامی جاده‌های صعب‌العبور استان را آسفالت و بهسازی کنیم.

وی گفت: تمامی این پروژه‌ها در حالی است که تخصیص اعتبارات عمرانی تاکنون برای این پروژه‌ها ممکن نبوده است و صرفاً بر اساس اعتماد پیمانکار و تعهد نمایندگان مردم انجام شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.