| کد خبر: 152003 |

احداث هر کیلومتر راه روستایی به چهار میلیارد ریال هزینه نیاز دارد

رئیس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: در حال حاضر احداث هر کیلومتر راه روستایی به طور متوسط چهار میلیارد ریال هزینه دربردارد.

تین نیوز

    رئیس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: در حال حاضر احداث هر کیلومتر راه روستایی به طور متوسط چهار میلیارد ریال هزینه دربردارد.

حسین رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث هر کیلومتر راه روستایی در مناطق دشتی سه میلیارد ریال، در مناطق تپه ماهور چهار میلیارد ریال و در مناطق کوهستانی نیز پنج میلیارد ریال هزینه برجای می گذارد.

وی با اشاره به نیاز جاده ها به حفظ و نگهداری، ادامه داد: با توجه به اینکه سه تا پنج درصد از هزینه جاده ها باید سالانه صرف نگهداری از آنها شود از این رو حوزه راه های روستایی برای نگهداری از راه های موجود نیازمند میلیاردها ریال اعتبار است.

به گفته وی، از پنج هزار و 316 کیلومتر راه روستایی موجود در استان قزوین، 2 هزار و 600 کیلومتر آن آسفالت شده است.

رحمانی اضافه کرد: اولویت آسفالت راه های روستایی براساس سیاست های دولت برای روستاهای بالای 50 خانوار تعریف شده که در حال حاضر 32 روستا در بخش های مختلف استان وجود دارد که طول راه های آن 180 کیلومتر و اعتبار مورد نیاز برای آسفالت آنها نیز 450 میلیارد ریال است.

وی، اولویت بعدی برای آسفالت راه های روستایی را روستاهای دارای 20 تا 50 خانوار اعلام کرد و در پایان یادآور شد: 590 کیلومتر راه روستایی با مشخصات یاد شده مربوط به 141 روستای استان می باشد که برای آسفالت آنها به یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

طول راه های روستایی استان قزوین پنج هزار و 316 کیلومتر است که 2 هزار و 600 کیلومتر آن آسفالت و مابقی آن نیز شوسه و خاکی است.

800 کیلومتر از راه های روستایی نیز دارای آسفالت قدیمی با عمر 15 تا 20 است که برای لکه گیری و روکش آسفالت آنها به یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد.

استان قزوین دارای 6 شهرستان، 25 شهر، 19 بخش، 842 روستا و 90 هزار واحد مسکونی روستایی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.